شماره: 515009 تاریخ : 1399/04/05-04:02:41

مدیرعامل اعلام کرد:

هدفگذاری برای احیای 60 واحد تولیدی راکد در شهرک های صنعتی خوزستان

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: امسال در برنامه داریم 60 واحد تولیدی راکد در شهرک های صنعتی خوزستان را مجددا به چرخه تولید بازگردانیم.

به گزارش بانک و صنعت، محسن صالحی نیا امروز پنجشنبه 5تیرماه در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی در ناحیه صنعتی دارخوین در جمع خبرنگاران بیان کرد: حدود 51 شهرک و ناحیه صنعتی در خوزستان در حال بهره برداری هستند که اگر به نسبت 850 شهرک صنعتی فعال در کشور مقایسه کنیم، 7 درصد از شهرک های صنعتی کشور در خوزستان هستند.

وی افزود: بخشی از واحدهای فعال در خوزستان در زمینه قطعه سازی، تجهیزات سازی و صنایع فلزی فعال هستند و همچنین بخشی نیز در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی فعالیت میکنند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: توسعه شهرک هایی که تقاضای بیشتری برای سرمایه گذاری دارند را مد نظر داریم. در این زمینه با توجه به درخواست هایی که برای سرمایه گذاری وجود دارد، توسعه را انجام می دهیم.

صالحی نیا گفت: در حال حاضر 5 خوشه صنعتی در خوزستان فعال است و این خوشه های صنعتی باید کمک کنند تا تقاضا برای سرمایه گذاری در شهرک ها رشد پیدا کند.

وی افزود: ظرفیت بخش خصوصی در استان بسیار ظرفیت خوبی است و باید شرایط فراهم شود تا از این ظرفیت خوب استفاده کرد. دولت نیز به عموان سیاست گذار و تسهیل گر از این ظرفیت ها حمایت خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: حدود 46 هزار واحد به بهره برداری رسیده در سطح شهرک های صنعتی کشور وجود دارد و حدود 32 هزار واحد جدید نیز با پیسرفت های فیزیکی متفاوت در حال احداث هستند.

وی افزود: از 46 هزار واحد به بهره برداری رسیده در شهرک های صنعتی کشور حدود 10 هزار واحد به دلایل مختلف راکد هستند.

صالحی نیا ادامه داد: در این زمینه سال گذشته در برنامه داشتیم که حدود 1300 واحد در کشور به چرخه تولید باز گردند و در این زمینه موفق شدیم حدود 1400 واحد را مجددا به تولید بازگردانیم.

وی افزود: امسال نیز در برنامه داریم تا 1500 واحد را از رکود خارج و مجددا به تولید بازگردانیم. در این زمینه برنامه استان خوزستان 60 واحد است تا مجددا به چرخه تولید بازگردانده شوند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران عنوان کرد: این واحدهای راکد در زنجیره تامین مواد اولیه مناسب، تامین سرمایه در گردش، نبود بازار مناسب و یا دلایلی داخلی دچار مشکلاتی هستند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/هدفگذاری-برای-احیای-60-واحد-تولیدی-راکد-در-شهرک-های-صنعتی-خوزستان.bos