شماره: 6421 تاریخ : 1391/06/30-09:41:07

هدف سیستم های نظارتی ایجاد بستر امن برای خدمت به مردم است

قائم مقام پست بانک:

هدف سیستم های نظارتی پست بانک فراهم نمودن بستر امن و ایجاد آرامش برای خدمت رسانی خالصانه به مردم است.

 

به گزارش روابط عمومی پست بانک ایران: مهندس فراهانی قائم مقام و عضو هیات مدیره این بانک در نشست مشترک با مسئولان و کارکنان ادارات کل بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگوئی به شکایات و حسابرسی داخلی ضمن تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و با بیان این مطلب گفت: در مجموعه نظارتی کارها دارای جدیّت و حساسیّت خاصی است که اگر این دو منجر به روزمره گی شود جایگاه نظارت تضعیف شده و اثرگذاری لازم را نخواهد داشت.
وی افزود: آموزش کارکنان بعنوان یک اصل باید برای متخصّص و مجرب شدن جهت پیشگیری از تخلف در راس امور مدنظر قرار گیرد و رسیدگی به حسابها با هدف اصلاح انجام شود و اگر دیدگاه ها در این زمینه توام با مچ گیری و دخالت در کارهای اجرائی باشد دچار تضعیف می شود.
قائم مقام پست بانک با تاکید بر اهمیت نیروی انسانی بعنوان سرمایه های بانک اظهار داشت: بیشتر نظارت ها باید فنی و تخصصی باشد تا نقاط ضعف کنترل های داخلی، منافذ و گلوگاه های نفوذپذیر و خلاء های موجود شناسائی شده و به موقع رفع شود.
مهندس فراهانی تصریح نمود: آمادگی سیستم نظارتی و حضور کارشناسانه و منطقی همراه با شناخت فنی از کارها موجب تغییر نگاه افراد متخلف و مانع جسارت آنان به اموال دولتی شده و طمع خائنین را از بین برده و آرامش در مجموعه ایجاد می کند.
عضو هیات مدیره اضافه کرد: باید نیروهای متخصص و مدیر در مجموعه های بازرسی و حسابرسی مشغول باشند تا با کسب تخصص و تجارب لازم در مدیریت های اجرائی از آنان استفاده شود.
وی با بیان اینکه برخی درخت ها سایه و برخی دیگر میوه دارند عنوان کرد: انسانها باید تلاش کنند تا هم میوه و هم سایه داشته باشند و باید نگاه های کارکنان به بازرسی و حسابرسی بدور از حبّ و بغض باشد بلکه موجب شود افراد جسارت و جرات طرح مشکلات را در راستای اصلاح نگرش ها داشته باشند.
قائم مقام پست بانک یادآوری نمود: وظیفه اصلی بازرسی؛ پیشگیری از وقوع تخلفات، اعتماد سازی واقعی، اصلاح نگرش ها و امور، تقویت انگیزه کارکنان و تربیت افراد سالم است و باید عملیات فنی و تخصصی حسابرسی در رسیدگی همیشه بعنوان یک اصل مدنظر باشد و پرونده ها هم مستند و گویای واقعیت ها باشد.
مهندس فراهانی با اشاره به سیاست گذاری، هدایت، حمایت و مدیریت نیروهای نظارتی در راستای استفاده بهینه از ظرفیت آنان گفت: باید با بهره گیری از تجارب سایر بانک ها و خلق ایده های جدید و استفاده از نیروهای متخصص، روش ها و عملیات حسابرسی و بازرسی بصورت فنی و کارشناسی صورت پذیرد تا این روش عادلانه و عالمانه در مجموعه نهادینه شود.
عضو هیات مدیره پست بانک با تاکید بر تقویت و گسترش نظارت های غیرحضوری و الکترونیکی در سراسر کشور خاطرنشان ساخت: خودکنترلی، افزایش تعصب سازمانی، توجه به سلسله مراتب اداری، قوانین و مقررات و بخشنامه ها موجب بالابردن اعتبار بانک و جلوگیری از خدشه دار شدن آن می شود که همه باید به این موارد بطور جدی توجه داشته باشیم.
وی در پایان با ذکر حدیثی گفت: اگر در نگهداری مرزها، برگزیدن مومنان صالح و رسیدگی به ظلمی که به افراد می شود کوتاهی شود جفا به جامعه شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/هدف-سیستم-های-نظارتی-ایجاد-بستر-امن-برای-خدمت-به-مردم-است.bos