شماره: 349018 تاریخ : 1397/02/27-12:15:21

نوسانات نرخ ارز تاثیر گذار بر تولید داخل

برخی از مواد اولیه تشکیل دهنده کالاهای داخلی به صورت وارداتی از کشورهای دیگر با نرخ روز حساب می‌شود.

بانک و صنعت، حامد تقی‌خانی مدیر عامل شرکت تقی‌خانی در خصوص شرکت در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی گفت: این شرکت 10 سال است که به صورت مداوم در نمایشگاه‌های مانند نمایشگاه های مرتبط با تجهیزات ایمنی، نمایشگاه HSE حضور دارد اما امسال بیست و سومین نمایشگاه نفت، گاز پالایش و پتروشیمی پتانسیل و فایده بیشتری نسبت به نمایشگاه‌های دیگر هم سطح خود داشته و بسیار راضی بوده‌ایم. 

 

حامد تقی خانی

 شرکت تقی خانی در تولید تجهیزات فردی و تجهیزات ترافیکی ، سابقه 17 ساله دارد


تقی‌خانی در ادامه گفت: نوسانات نرخ ارز بر تولید داخل تاثیر گذار است، زیرا برخی از مواد اولیه تشکیل دهنده کالاهای داخلی به صورت وارداتی از کشورهای دیگر با نرخ روز حساب می‌شود و به خاطر مشکلاتی که روی یکسان سازی نرخ ارز وجود دارد بعضی از شرکت‌های وارد کننده حاضر نیستند به نرخ ارز مبادله‌ای و دولتی کالای خود را بفروشند و ارز را به نرخ 4200 تومان از دولت می خرند. 

وی افزود: اما در موقع واردات کالا به نرخ آزاد حساب و می‌فروشند و این امر باعث می‌شود قیمت تمام شده کالا بیش‌تر از قیمت واقعی آن باشد و هر زمان که ما برای خرید اقدام می‌کنیم با قیمت جدیدی مواجه می شویم و ما هم مجبوریم قیمت ها را بالا تر ببریم که این امر باعث می‌شود روی فروش ما تاثیر گذار باشد و سود ما کمتر شود.

تقی‌خانی در خصوص بازاریابی در بیست و سمین نمایشگاه بین المللی نفت گفت: بازاریابی بسیار خوب بوده است. 

وی ادامه داد: بازاریابی این شرکت به دو شکل انجام می‌گردد. در شکل اول خود شرکت به صورت انفرادی بازاریابی می‌کند و در شکل دوم از طریق شرکت‌های تبلیغاتی، بازاریابی انجام می‌شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نوسانات-نرخ-ارز-تاثیر-گذار-بر-تولید-داخل.bos