شماره: 351733 تاریخ : 1397/04/12-10:09:09

نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اتریش 13 تیر برگزار می شود

نهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و اتریش همزبان با سفر رییس جمهور 13 تیرماه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، پیش نویش این سند در نشست مقدماتی این اجلاس در فرودین ماه امسال مورد تایید طرفین قرار گرفته است و در این متن برنامه های آتی کارگروه های نقشه راه همکاری های اقتصادی دو کشور شامل کارگروه انرژی، کارگروه گردشگری، کارگروه تجارت، کشورهای ثالث و SMEها، کارگروه فناوری کارا و معادن، کارگروه حمل و نقل و زیرساختها، کارگروه تحصیلات تکمیلی، تحقیقات و همکاری های آکادمیک مورد توافق قرار گرفته و در خصوص همکاری های بیشتر در حوزه های مالی و بانکی مذاکراتی انجام خواهد شد.

علاوه بر سند مربوط به این اجلاس، اسناد حوزه مدیریت منابع آب، همکاری های حمل و نقل، همکاریهای حوزه بیماری های غیر واگیر دار و همچنین یادداشت تفاهم دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه با آکادمی علوم اتریش توسط مقامات دو کشور مورد امضا قرار خواهند گرفت.

همچنین مقرر شده است تا همزمان با برگزاری نهمین دوره کمیسیون مشترک، همایش تجاری دو کشور با حضور بخش خصوصی در حوزه های مورد علاقه طرفین برگزار شود.

به همین منظور با مسؤولیت اتاق بازرگانی ایران هیاتی متشکل از 88 سازمان و شرکت بخش خصوصی در 14حوزه کاری ازجمله حوزه سلامت و دارو، حمل و نقل ریلی، انرژی، موضوعات مالی و بانکی، صنعت غذا و... و به سرپرستی غلامحسین شافعی «رییس اتاق» به وین اعزام خواهند شد.

علاوه بر این حدود یکصد شرکت ایرانی مقیم اتریش در این همایش حضور خواهند داشت و روسای جمهور و روسای اتاق بازرگانی دو کشور سخنرانی خواهند داشت.

پیگیری جدی و اثربخش توافقات و تفاهمات در چارچوب نقشه راه اقتصادی دوکشور 2016 – 2020 ، تبادل دانش، تجربه و نیازهای دو کشور در زمینه تحول بخش بنگاهی به نحوی که بنگاه های پویا، شاداب، کارآفرین، نو آور از طریق توسعه لایه های میانی کار آفرینی، اشتغال آفرینی و مهارت آموزی جوانان بوجود آیند و اهمیت مسئله آب و امنیت آبی در منطقه، انرژی های تجدید پذیر، بهبود وضعیت محیط زیست و ترویج دانش، فرهنگ و فن آوری در این حوزه از محورهای پیشنهادی مورد بحث در این اجلاس هستند.

بهره مندی از تجربیات اتریش در زمینه توانمندسازی بنگاه های کوچک و متوسط و خوشه های صنعتی در حوزه های مزیت دار و توجه ویژه به حوزه دیجیتال با رویکرد تولید محتوای ارزش آفرین به جای رویکردهای صرفاً سخت افزاری، ضرورت استفاده از دانش و تخصص مدیریت شهری در اتریش در جهت ارتقای سطح زندگی شهروندان و ترویج زندگی سالم در ایران، اعلام آمادگی همکاری در حوزه انتقال دانش فنی و انجام مطالعات و تحقیقات و سرمایه گذاری در خصوص کشاورزی ارگانیک و گیاهان دارویی از دیگر حوزه ها است.

اعلام آمادگی برای امضای سند موافقتنامه همکاری های گمرکی، امضای یادداشت تفاهم همکاری با واحد متناظر مرکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی، امضای موقت پروتکل دولت ج.ا.ایران و جمهوری فدرال اتریش به منظور اصلاح موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف بین دو کشور و همچنین همکاری های بیمه ای، توجه ویژه به گسترش همکاری ها در صنعت گردشگری و اقتصاد فرهنگ در همه ابعاد زیرساختی، عملیاتی و اجرایی، همکاری مشترک جهت توسعه تولید انواع مواد اولیه دارویی، انواع داروهای بیوتکنولوژیک، داروهای ضد سرطان، داروهای تالاسمی، انسولین نوترکیب، رادیو داروها، کیتهای تشخیص پزشکی و انواع داروهای گیاهی، مکمل ها و غیره نیز از حوزه های مورد گفتگو در این اجلاس است.

در این اجلاس به همکاری مشترک جهت توسعه تولید انواع فراورده های شوینده با فرمولاسیون جدید و همچنین فراورده های غذایی شامل افزودنیهای صنایع غذایی، غذاهای عملگرا (functional foods) و سایر انواع فراورده های غذایی سلامت بخش جدید و مورد نیاز جامعه اشاره خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نهمین-اجلاس-کمیسیون-مشترک-اقتصادی-ایران-و-اتریش-13-تیر-برگزار-می-شود.bos