شماره: 522383 تاریخ : 1399/08/17-12:30:07

نمایشگاه صنعت ساختمان بستری مناسب جهت جذب فعالان ساخت و ساز به طرح اقدام ملی مسکن اصفهان است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان یکی از اهداف حضور این اداره کل در بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان را آشنا نمودن فعالان ساخت و ساز با طرح عظیم اقدام ملی مسکن استان اصفهان بیان کرد.

به گزارش بانک و صنعت، علیرضا قاری قرآن، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان طی بازدید از بیست و سومین نمایشگاه صنعت ساختمان استان، برگزاری این نمایشگاه را بسیار مهم و تاثیرگذار در ارتقای سطح کیفی تولید مسکن و کاهش هزینه های ساخت این حوزه در سطح استان بیان کرد.

وی افزود برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان با معرفی فرصت ها، توانمندی ها پتانسیل های وموجود در این صنعت و استفاده از ظرفیت ها، دانش و توان داخلی در برآوردن نیازهای داخلی گامی مهم در جهت تحقق شعارامسال "جهش تولید" است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در پاسخ به سوال کارشناس خبر در خصوص هدف حضور اداره کل راه و شهرسازی استان در این نمایشگاه اظهار کرد: در سال جاری از مهمترین برنامه های ما در بخش مسکن و ساختمان، پیگیری و احداث پروژه های طرح اقدام ملی مسکن در استان است که لزوم تسریع در اجرای آن و مبحث کیفیت ساخت واحدهای این طرح بسیار حائز اهمیت است، به همین جهت مقرر شد این اداره کل در نمایشگاه حضور داشته باشد تا علاوه بر نمایش دستاوردهای خود در حوزه مسکن و ساختمان، با ارائه اطلاعات پیرامون طرح اقدام ملی مسکن استان فعالان ساخت و ساز را به سرمایه گذاری در این طرح جذب کند.

وی با اشاره به اینکه این اداره کل در نمایشگاه صنعت ساختمان در کنار شرکت های فعال حوزه تولیدات و تجهیزات ساختمانی حضور دارد گفت: در این نمایشگاه پهنه وسیعی از جذب سرمایه و فرصت های سرمایه گذاری در پروژه های عمرانی و مسکن در داخل کشور معرفی می شود.

قاری قرآن ادامه داد: تمامی خدمات مرتبط با طرح اقدام ملی مسکن استان که توسط دفاتر پیشخوان دولت در حال انجام است، در نمایشگاه صنعت ساختمان (غرفه راه و شهرسازی) بصورت رایگان برای متقاضیان انجام می شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر کارشناس خبر در خصوص آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن استان اظهار کرد: جهت رونق بازار مسکن در طرح اقدام ملی برای ساخت 70 هزار و 780 واحد در استان اصفهان برنامه ریزی شده است که طی سه مرحله ثبت نام این طرح در استان انجام شد و تعداد 78 هزار و 492 نفر نیز اقدام به ثبت نام کردند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: پس از پالایش و بررسی شرایط 5 گانه متقاضیان، حدود 45 هزار نفر واجد شرایط اولیه شناخته شدند و پس از واریز وجه توسط 5 هزار و 745 نفر از متقاضیان تعداد 5 هزار و 401 نفر به پروژه ها اختصاص یافتند.

وی با بیان اینکه تشخیص و تعیین زمین های مورد نیاز برای طرح اقدام ملی در سطح استان انجام شده است اذعان داشت: سعی شده است زمین ها در نقاطی انتخاب شود که کمترین معارض را داشته یا حداقل دچار مشکلات آتی نباشند.

قاری قرآن اظهار کرد: تا کنون حدود 60 شهر استان پوشش طرح اقدام ملی را دارد و در صدد هستیم در قدم بعدی برای سایر شهرها نیز اقدام شود همچنین در 3 بخش عمده مبحث اجرای پروژه ها پیگیری شده است به این صورت که در حوزه شهرستان ها آنچه بعنوان شهرهای بالا و زیر 100 هزار نفر تعریف شده است در قالب تبادل تفاهم نامه و قرارداد با بنیاد مسکن، بخش ستاد اجرایی فرمان امام، انبوه سازان و تعاونی ها انجام می پذیرد.

وی افزود: در بعضی از دیگر شهرها نیز پروژه های اجرایی شروع شده و پروژه هایی که بصورت خودمالک است به تدریج تحویل مردم شده است. به این صورت که از طریق قرعه کشی در شهرستان های مختلف، متقاضیانی که وجه را واریز کردند وارد مرحله تحویل زمین برای ساخت شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان سومین بخش از اجرای طرح اقدام ملی استان را اجرای این طرح در شهرهای جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی عنوان کرد و گفت: طرح اقدام ملی در این سه شهر توسط شهرهای جدید مدیریت می شود که تا کنون زمین ها به انبوه سازان مستقر در این شهرها تحویل شده و در حال سیر مراحل هستن تا پس از اخذ وجه از متقاضیان به پرژه ها معرفی شوند.

وی با بیان اینکه در حال رفع مشکل کمبود زمین از طریق الحاق اراضی مورد نیاز هستیم اذعان داشت: این موضوع در شورای برنامه ریزی استان مطرح و مصوباتی را در پی داشته است که به لطف خدا به زودی اراضی در اختیار مجموعه ها جهت ساخت قرار می گیرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نمایشگاه-صنعت-ساختمان-بستری-مناسب-جهت-جذب-فعالان-ساخت-و-ساز-به-طرح-اقدام-ملی-مسکن-اصفهان-است.bos