شماره: 338405 تاریخ : 1397/02/10-05:20:52

گزارش

نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی

گزارشی از بازدید اصحاب رسانه از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی

بانک و صنعت، سیستم مالیاتی در گذشته به صورت جزیره‌ای و به همراه سامانه‌های تک فرآیندی و پراکنده بوده است، اما با  طرح جدید جامع مالیاتی با تکیه بر نیروهای داخلی به صورت واحد و یکپارچه تبدیل شده و باعث به وجود آمدن یک دید مشترک در امور سازمان مالیاتی شده است.

مودیان توسط سیستم جامع مالیاتی می‌توانند به راحتی اظهارنامه‌های مالیاتی خود را پر کنند و مالیات محاسبه شده خود را پرداخت نمایند.

بازدید از این سیستم توسط کمیسیون اقتصادی ، بیمه‌ها، و بازرسی کل کشور و نیز اصحاب رسانه انجام شد.

دستاوردهای این نمایشگاه در 7 غرفه ارائه می‌گردد که 4 غرفه اصلی آن پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی، سامانه نقل و انتقال املاک، واحدهای e-tax ایجاد شده در سازمان امور مالیاتی و چگونگی انتقال دانش فنی سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی می‌باشد که توسط متخصصین توضیح داده می‌شوند.

جریان‌های کاری که ظرف 5 سال گذشته در سازمان رویداده و باعث بوجود آمدن سیستم یکپارچه برای مودیان و استاندارد سازی کل فرآیندهای مالیاتی در سازمان مالیاتی کشور شده است در غرفه حوزه‌های کاری و ماژول‌های سامانه یکپارچه ارائه شده است.

پورتال‌های خدمات الکترونیکی در راستای خدمات رسانی به مودیان فعالیت خود را آغاز کرده و با حذف کاغذ از کلیه فرایندهای مالیاتی کمک شایانی به سرانه استفاده از کاغذ در کشور و ایجاد تحولهای در نظام مالیاتی و صرفه جویی در وقت و هزینه مودیان می‌شود و دیگر نیاز به حضور فیزیکی آنها برای دسترسی به اطلاعاتشان نمی‌باشد.

در حال حاضر فرآیند ثبت‌نام و ارائه اظهارنامه مودیان به صورت 100 درصد الکترونیکی است و بالغ بر 99 درصد اظهارنامه‌ها نیز به صورت الکترونیکی دریافت می شود.

در غرفه بانک اطلاعات به این موضوع پرداخته شده و برای آنکه موتور ریسک سامانه فعال گردد به اطلاعات سازمان های مختلف نیاز است که طی نشست هایی که با سازمان ها برگزار شد، برخی همکاری و عده ای هنوز اعلام همکاری نکرده اند. در بانک اطلاعات مودیان 4 سامانه وجود دارد که به شرح ذیل می باشد:

جست و جوی اطلاعات مالیاتی مودیان، سامانه پالایش و الحاق اطلاعات به پرونده های مالیاتی، سامانه بررسی و پیگیری تشکیل پرونده مودیان شناسایی شده و سامانه بررسی تراکنش های بانکی مشکوک.

و در آخر غرفه داشبورد اطلاعاتی است که حالت خروجی اطلاعات را دارد.

سیستم طرح جامع مالیاتی یک سیستم پویا و زنده است و هر روز توسط کارمندان اداره مالیات بررسی می گردد تا برخی امکانات حرف و اضافه شده و همواره در حال به روز رسانی است تا بتوانند خدمات بهتری به مودیان ارائه نمایند.

 

نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی

 

نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی

 

نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی

 

نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی

 

نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نمایشگاه-دستاوردهای-طرح-جامع-مالیاتی.bos