شماره: 464296 تاریخ : 1398/02/21-03:29:24

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه مجلس:

نقش پررنگ بازارسرمایه در مدیریت نقدینگی

کاظمی باباحیدری: «بازار سرمایه یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند در مدیریت بخش نقدینگی نقش بسزایی داشته باشد و حتی وسیله‌ای برای تامین نقدینگی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی قرار گیرد.»

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی کاظمی باباحیدری گفت: امروز در کشور در حوزه اقتصاد با دو مشکل اساسی رو به رو هستیم، از طرفی افزایش نقدینگی در کشور باعث افزایش قیمت و مشکلات دیگر می‌شود و از سوی دیگر واحدهای تولیدی با کمبود نقدینگی مواجه هستند و باید با رفع این دو مشکل بتوانیم بحث نقدینگی را مدیریت کنیم.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای هدایت نقدینگی به بازار سرمایه باید از مکانیزم ارتقا شفافیت بورس استفاده کرد، افزود: با توجه به اینکه معاملات در بازار سرمایه با نظارت دقیق و به صورت شفاف صورت می‌گیرد، می‌توان بخش قابل توجهی از نقدینگی کشور را به سمت این بازار سوق داد.

نماینده مردم اردل و فارسان در مجلس با اشاره به اینکه با ارتقای اعتماد مردم می‌توان نقدینگی سرگردان را وارد چرخه اقتصاد کشور کرد، اظهار داشت: بیش از دو هزار میلیارد تومان نقدینگی سرگردان در کشور داریم که اگر 50 درصد این نقدینگی وارد تولید شود، می‌توانیم با آن اقتصاد کشور را بهبود بخشیم. بازار سرمایه، بهترین محل برای جذب این نقدینگی ها است، چرا که می تواند سرمایه های در گردش را در اختیار واحدهای تولیدی قرار داده و مسیر را برای تداوم فعالیت و توسعه اقتصادی هموار کند.

کاظمی باباحیدری ادامه داد: اگر نقدینگی که لحظه به لحظه در حال افزایش است، کنترل و مدیریت نشود، ممکن است در سال جاری شاهد تورم‌های سنگین باشیم و تولید دچار رکود شود. این حجم از نقدینگی در سالی که به نام رونق تولید نامگذاری شده باید به سمت بخش مولد اقتصاد کشور هدایت شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از اثر تورمی ‌سال جدید باید نقدینگی به‌صورت موقت از جامعه جمع شود و به سمت بخش‌های اقتصادی مولد هدایت شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نقش-پررنگ-بازارسرمایه-در-مدیریت-نقدینگی.bos