شماره: 349021 تاریخ : 1397/02/29-08:56:17

نقش توسعه دهنده فناوری در نظام جدید

صنعت بیمه اگر بخواهد برای انقلاب صنعتی چهارم آماده شود باید بداند که در چه مواردی باید نگاهش را تغییر دهد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، دکتر فاطمی مدیرعامل هلدینگ توسن در نشست راهبردی فناوران و صنعت بیمه گفت: فناوری در نظام جدید نقش توسعه دهنده دارد و کسب و کارها اگر نتوانند فناوری را به طور جدی وارد حوزه کاری خود کنند و نوع کسب و کار را تغییر دهند با مشکل روبرو می‌شوند.

وی افزود: صنعت بیمه اگر بخواهد برای انقلاب صنعتی چهارم آماده شود باید بداند که در چه مواردی باید نگاهش را تغییر دهد و کسب و کارها در آینده باید حول کدام محورها باشد تا ابزارهای پایه کسب و کار شناخته شود.

فاطمی ادامه داد: باید از شعبه محوری به سمت مشتری محوری حرکت کرد، در بخشنامه های ابلاغی از ستاد مرکزی، تنها تعرفه و مسایل کلی مطرح است و هنوز دستاوردها شعبه محور است و این در صورتی است که هم‌اکنون در دنیا متناسب با نیاز شعبه و مشتری راه حل داده می‌شود.

وی با تاکید بر تحول دیجیتالی و همراه شدن با آن خاطر نشان کرد: نقش دنیای مجازی و دیجیتال بسیار موثر بر کاربر دنیای امروز است و باید متناسب با سلیقه مشتری راه حل ارایه گردد.

فاطمی گفت: در محیط اقتصاد دیجیتالی که بی اعتماد است، در صدد جلب اعتماد هستیم. در حال حاضر اعتمادی به این پلتفورم ها نیست چراکه مفهومی جدید است.

وی تصریح کرد: مدیر باید بتواند بر اساس آن برای آینده برنامه ریزی نماید؛ شاید که اکنون اعتمادی نباشد، اما به مرور زمان اعتماد کسب می گردد. شاید در آینده مشتری‌های بانک و بیمه به پلتفورم‌ها بیشتر از شخص اعتماد خواهند نمایند.

فاطمی تصریح کرد: ما نیز باید برای هوشمند سازی و خدمات رسانی آماده باشیم و بیمه‌ها باید در کسب و کارهای دیجیتالی سرمایه گذاری کنند.

همایش یک روزه نشست راهبردی فناوران و صنعت بیمه در هتل اسپیناس پالاس در تاریخ 24 اردیبهشت 97 با حضور مدیران صنعت بیمه برگزار گردید.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نقش-توسعه-دهنده-فناوری-در-نظام-جدید.bos