شماره: 446599 تاریخ : 1397/11/01-01:15:52

معاون دریایی سیستان و بلوچستان خبر داد:

نجات 4 صیاد گمشده در دریای عمان توسط مرکز جستجو ونجات دریایی بندر چابهار

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: 4 صیاد گمشده در دریای عمان توسط مرکز جستجو ونجات دریایی بندر چابهار نجات پیدا کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، سیدحسن ابراهیمی درباره نجات جان 4 صیاد گمشده در دریای عمان، افزود: طی یک عملیات جستجو و نجات دریایی با هماهنگی مرکز (MRCC) بندر چابهار در محدوده 30 مایلی از بندر چابهار، 4 نفر سرنشین یک قایق صیادی نجات یافتند.

وی تصریح کرد: به محض اعلام مسئولین شیلات استان مبنی بر عزیمت یک قایق صیادی با 4 نفر سرنشین به صیدگاه از بندر کنارک و عدم مراجعه و ارتباط با افراد مذکور و تقاضای امداد، شناور ناجی 5 به منظور عملیات جستجو و نجات دریایی منطقه سریعا اعزام شد و پس از 7 ساعت عملیات جستجو در 30 مایلی بندر چابهار موفق به پیدا کردن قایق مضطر شده و هر  4 نفر سرنشین آن نجات یافته و در سلامت کامل منتقل شدند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تأکید کرد: شناورهای فعال منطقه با توجه به شرایط متغیر جوی کنونی، لازم است ضمن رعایت کلیه اصول ایمنی شناور، و سرنشینان آن قبل از خروج از بنادر استان نسبت به مشخص نمودن منطقه دریایی خود برای صید به مدیر صیادی هر بندر اطلاع رسانی کرده و حتی الامکان بصورت جمعی به صیدگاه عزیمت کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نجات-4-صیاد-گمشده-در-دریای-عمان-توسط-مرکز-جستجو-ونجات-دریایی-بندر-چابهار.bos