شماره: 490734 تاریخ : 1398/06/23-12:51:22

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خبر داد:

نام‌گذاری بوستان مالیات در شهرستان مجن

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان از نام‌گذاری بوستان مالیات در شهر مجن (ماسوله کویر) از توابع شاهرود خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی، عباس بی‌نیاز، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بیان کرد : سالانه سهم قابل‌توجهی از عوارض مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اختصاص می‌یابد که در سال گذشته این رقم به حدود هزار و سیصد میلیارد ریال رسیده است.
وی در ادامه افزود : در سال جاری میزان پرداختی مالیات بر ارزش‌افزوده دوره نخست نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد رشد داشته است و طبق آمار ارائه‌شده تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی دریافتی مالیات بر ارزش‌افزوده در تیرماه نیز افزایش‌یافته است.
وی در ادامه اذعان داشت : میزان مالیات بر ارزش‌افزوده حدود 9 درصد تعیین‌شده که از این مقدار 3 درصد به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان به‌تناسب جمعیت توزیع و مابقی نیز در بخش‌های مختلف نظیر سلامت، ورزش و امنیت و... هزینه می‌شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در ادامه اظهار داشت : طبق قانون مالیات بر ارزش‌افزوده کلیه پرداخت‌های مودیان در راستای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده به شهرستان خودشان بازمی‌گردد و برای عمران و آبادانی شهر و روستای محل سکونتشان هزینه می‌شود.
بی‏نیاز ضمن اشاره به اهمیت فرهنگ‌سازی درزمینه‌ی آثار و نتایج پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده ادامه داد : خوشبختانه یکی از مهم‌ترین اهداف و چشم‌اندازهای سازمان امور مالیاتی گسترش فرهنگ مالیاتی است و فرهنگ‌سازی بدین معناست که مودیان با آثار پرداخت مالیات آشنا شوند تا با میل و رغبت بیشتری مالیات خود را پرداخت می‌کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/نام‌گذاری-بوستان-مالیات-در-شهرستان-مجن.bos