شماره: 312147 تاریخ : 1396/10/04-06:17:14

یادداشت

موسسه ای که به عهد خود وفا کرد

بانک و صنعت، این روزها تبلیغات گسترده ای از سوی بانک های مختلف کشور در سطح شهر، بیلبوردها، سایت ها و پایگاه های خبری دیده می شود که همه پیامی را به مخاطبان خود ارائه می دهند.

عمده این آگهی ها و تبلیغات حول محور خدمات بانکی نوین و الکترونیکی می چرخد و مخاطبان را به سوی خود می کشاند. آگهی هایی که مردم را به استفاده از خدمات نوین بانکداری اینترنتی و الکترونیکی دعوت می کنند تا مردم کمتر سفرهای شهری انجام دهند یا وقت کمتری را برای کارهای بانکی خود صرف کنند. 
اما در این میان این روزها آگهی یک موسسه اعتباری به چشم میخورد که اعلام کرد، «به عهد خود وفا کرده است» و «خوشحال باشیم» توجه ها را جلب کرده است.
موسسه اعتباری ملل بر خلاف آگهی ها و تبلیغات سایر بانک ها با انتشار این آگهی بر ساماندهی و پرداخت حساب های یک تعاونی منحل شده اشاره کرده و برای رفع نگرانی برخی از سپرده گذاران موسسات مالی غیر مجاز ـ که این روزها موجب دردسرهای بسیاری شده است ـ خوشحال است. 
ایده پرداختن به این موضوع، خود در حوزه اطلاع رسانی و تبلیغات در مقال دیگری می گنجد اما می توان اذعان نمود این ایده جذاب که تاکنون کسی به آن نپرداخته بود قطع به یقین حاصل استفاده از گروه جوان، ایده پرداز و خلاق در تبلیغات است که در عین حال می توان مفاهیم بازاریابی و بازار سازی را نیز در آن یافت. 
این تصویر ذهنی که با این تبلیغ در ذهن مخاطب حک می شود حاوی چند پیام است. اول اینکه مخاطب را با فعالیتی جدید از خدمات بانکی آشنا می کند که تاکنون به آن پرداخته نشده بود. دوم اینکه به مخاطب هشدار می دهد تنها در موسسات دارای مجوز از بانک مرکزی سپرده گذاری کنند و سوم اینکه به مخاطب پیام می دهد که تصمیم سازان بانکداری کشور به یک موسسه اعتباری اعتماد کرده اند تا معوقات و بدهی های موسسات غیر مجاز را سامان ببخشد که البته نتیجه حاصل از این اعتماد پرداخت حساب های تعاونی منحله وحدت است. 
سخن کوتاه اینکه خلاقیت در تبلیغات و رساندن پیام به مخاطبان در دنیای امروزه به یک تجارت و کسب و کار تبدیل شده است اما باید در نظر داشت که برخی آگهی ها و تبلیغات که دارای پیام های متفاوت از دیگران است گاهی بیشتر توجه ها را جلب می کند که موسسه اعتباری ملل با کمپین «خوشحال باشیم» به این مهم دست پیدا کرده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/موسسه-ای-که-به-عهد-خود-وفا-کرد.bos