شماره: 311603 تاریخ : 1396/09/28-03:29:49

جلسه معارفه سه تن از مدیران شرکت ملی پست برگزار شد:

مهندس نعمتی: تغییر و تحول برای رسیدن به اهداف سازمانی اجتناب ناپذیر است

جلسه معارفه زرگوش عضو جدید هیئت مدیره، احمدی معاون فنی و بازرگانی و جان بزرگی مدیر کل دفتر مدیرعامل و امور استانها با حضور معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، اعضای هیئت مدیره ، معاونین و مدیران ستادی شرکت عصر روز دوشنبه برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، مهندس نعمتی در این جلسه گفت: برای تحقق اهداف سازمانی، رسیدن به پویایی و سرآمدی شبکه و همچنین ورود به فضای رقابتی پیش رو، تغییرات اجتناب ناپذیر است.

مهندس نعمتی از حضور اپراتورهای بخش خصوصی به حوزه ارایه خدمات پستی استقبال کرد و افزود: این حضور می تواند مایه نشاط و پررنگ تر شدن نقش حاکمیتی شبکه پست دولتی باشد و همپچنین ارایه خدمات کیفی تر، ارزان تر و متنوع تر برای مردم و مشتریان را به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر اتکا به ظرفیت ها و پتانسیل های درون شبکه، تصریح کرد: نیروی انسانی توانمند و کارآمد، ظرفیت های اساسنامه، درگاه خدمات الکترونیک، فضای فیزیکی گسترده و مناسب، و سرویس های انحصاری اعم از پست عادی، سفارشی، تمبر، بانک های اطلاعاتی و ... بخشی از قابلیت های پست دولتی است که با مدیریت صحیح، برنامه ریزی دقیق و منسجم و همچنین نگاه اقتصادی؛ می توان با اطمینان وارد فضای رقابتی پیش رو شد.

مدیرعامل شرکت ملی پست با تاکید بر لزوم توجه به استفاده از توان و ظرفیت بالای نیروی انسانی شبکه، گفت: ارتقا و بهبود معیشت و رفاه کارکنان در کنار بررسی و شناخت دقیق بازار و نیازهای مردم و مشتریان و همچنین رقابت سازنده با اپراتورهای بخش خصوصی از مهممترین اولویت های مجموعه جدید مدیریت ارشد شرکت است.

مهندس نعمتی با اشاره به اینکه شرکت طی سالهای اخیر شاهد تحولات زیادی بوده است افزود: تغییر اساسنامه، تغییر و تحولات دولت، افزایش سطح انتظارات و توقعات در خصوص ارایه خدمات مطلوب تر و با کیفیت تر، موجب شد خدمات سنتی پست طی این سالها کانالیزه شود، تعرفه ها بازنگری و فرایند انجام امور ساده سازی گردد و همچنین با تکیه بر توانایی های دورن سازمان، بستر مناسبی به منظور ارایه خدمات فراهم شود.

وی در ادامه بر نقش مدیریت زمان، تمرکز بر وظایف و مسئولیت ها و دوری از حواشی تاکید کرد.

عضو جدید هیئت مدیره در این جلسه به تشریح دیدگاه ها و برنامه های خود همسو با سیاست ها و اهداف شبکه ملی پست پرداخت.

زرگوش گفت: توجه به کرامت و صیانت نیروی انسانی در کنار ارایه آموزش های مناسب و تخصصی ، ارتقا فرهنگ سازمانی و بهبود وضعیت معیشت کارکنان با هدف بهبود کیفیت خدمات رسانی به مردم و افزایش ترافیک مرسولات ، از مهمترین این برنامه ها است.

وی با اشاره به اینکه امروزه اقتصاد جهان با رشد دیجیتالی همراه است افزود: صنعت پست هم می بایست همسو با این تحولات و با تکیه بر منابع و همچنین نظارت و پشتیبانی زیرساخت ها به گسترش ارایه خدمات الکترونیک، بویژه در حوزه تجارت الکترونیک بپردازد.

او توجه به حوزه فناوری، اجرای دقیق پروژه های ملی GNAF و سیماک، همکاری با اپراتورهای بخش خصوصی و استفاده از قابلیت ها و توانمندی های یکدیگر در پیشبرد اهداف و همچنین ایجاد هم افزایی و همکاری در بین کارکنان را مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد با برنامه های راهبردی و سیاست های تیم جدید بتوانیم به این اهداف دست یابیم .

معاون فنی و بازرگانی مدیر عامل دیگر سخنران این جلسه در تشریح اهداف و برنامه های خود برای تحول این حوزه گفت: در حال حاضر در بهره وری سازمانی اختلاف زیادی بین شرکت ملی پست و سایر زیرمجموعه های وزارت ارتباطات وجود دارد که امیدوارم با تغییر دیدگاهها  و با توجه به ظرفیت بالای شبکه پستی بویژه در بخش نیروی انسانی، به بهبود بهره وری نایل آییم.

احمدی با اشاره به دو موضوع مهم  افزایش کسب درآمد و ترافیک درشرکت ملی پست ، افزود: در فضای رقابتی پیش رو با روش های موجود نمی توان چندان موفق عمل کرد، به همین دلیل لازم است با نگاه علمی تر، برنامه ریزی دقیق تر و استفاده از ظرفیت به مدیریت بازار بپردازیم.

وی با تاکید بر تقویت عوامل درون سازمانی در جهت افزایش بهره وری، اظهار داشت: باید همکاری و همدلی بین ستاد و اجرا تقویت شود و با چابک سازی نیروها به درک مشترک از اهداف و برنامه های شبکه کمک شود.

او همچنین درک بهتر و گسترش ارتباط با مشتریان را یادآور شد و افزود: با تکیه بر نیروهای خلاق و باانگیزه می توان این هدف را نیز پیاده سازی کرد.

مدیر کل دفتر مدیرعامل و امور استانها نیز در این جلسه گفت: رسیدن به اهداف شرکت تنها در سایه همکاری و همدلی تمامی عوامل شبکه میسر است.

جان بزرگی افزود: با تکیه بر تجارب ، توان و تخصص افراد و همچنین بهره گیری از نیروهای خوش فکر و نواندیش می توان به پویایی و سرآمدتر شدن شبکه امیدوار بود.

در پایان این جلسه حکم انتصاب زرگوش از سوی مهندس جهرمی وزیر ارتباطات، احمدی معاون فنی و بازرگانی و جان بزرگی مدیر کل دفتر مدیرعامل و امور استانها از سوی مهندس نعمتی معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، توسط مهندس نعمتی به آنان اهدا شد و از زحمات حسن نژاد معاون فنی و بازرگانی پیشین مدیرعامل تشکر و قدردانی به عمل آمد .

علیرضا زرگوش دارای مدرک کارشناسی ارشد است که خدمت دولتی وی از سال 1368 در وزارت پست، تلگراف و تلفن آغاز شد، پس از آن دو سال مدیر بخش ارتباطات راه دور، 10 سال مدیر کل پست استان ایلام، سه سال مشاور مدیرعامل شرکت ملی پست، سه سال مدیر کل امور اجتماعی و شوراهای استانداری، شش سال مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدتی نیز مدیر کل دفتر مدیرعامل و امور استانها بوده است.

محمد احمدی دارای  17 سال سابقه خدمت و مدرک کارشناسی ارشد است که پیش از انتصاب به سمت معاونت فنی و بازرگانی مدیرعامل شرکت ملی پست، به عنوان مدیر کل روابط عمومی و حوزه ریاست دانشکده پست و مخابرات مشغول خدمت بوده است.

احمد جان بزرگی مدیر کل دفتر مدیرعامل و امور استانها، از سال 1366 در ستاد وزارت مشغول خدمت شده است و پس از آن سرپرستی دفتر امور بین الملل وزارت ارتباطات و مدیر کل دفتر مدیرعامل و دبیر هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت را بر عهده داشته است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مهندس-نعمتی-تغییر-و-تحول-برای-رسیدن-به-اهداف-سازمانی-اجتناب-ناپذیر-است.bos