شماره: 311970 تاریخ : 1396/10/02-06:06:51

منطقه ویژه اقتصادی پیام یکی از ابزارها برای برداشتن گام بلند توسعه کشور است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه منطقه ویژه و اقتصادی پیام یک مجموعه مولد و اشتغالزاست و یکی از مهمترین پروژه های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود، گفت: در اکوسیستم جدید و در زمان وقوع انقلاب صنعتی چهارم و پررنگ شدن اقتصاد دیجیتال، وجود چنین منطقه ای یکی از ابزارهای ما برای برداشتن گام بلند در توسعه کشور است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه با مدیران و سرمایه گذاران منطقه ویژه اقتصادی پیام، گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام در ابتدا به عنوان حمل و نقل پستی ایجاد شد ولی امروز که پست از فرودگاه امام استفاده می کند باید در نحوه استفاده از این بخش بازنگری شود.

وی افزود: برای راه اندازی بخش فرودگاه مسافربری باید مطالعات دقیق، علمی و اقتصادی صورت پذیرد، اما از نظر منطقه ویژه، این ظرفیت وجود دارد که هم از نظر اشتغال و هم اقتصاد مقاومتی، رونق را به این منطقه برگرداند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه برای شرکت های حوزه ICT، حضور در این منطقه مقرون به صرفه است و به همین علت این شرکت ها تمایل به حضور دارند، اظهار کرد: برای توسعه زیرساخت های ارتباطی این منطقه باید برنامه ریزی دقیق کرد.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با تاکید بر اینکه مطالعات انجام شده باید در شورای راهبری و مجمع به تصویب برسد و مراحل قانونی را طی کند، تصریح کرد: این مجموعه که مولد و اشتغالزاست یکی از مهمترین پروژه های اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

آذری جهرمی با بیان اینکه با ترویج ظرفیت هایی که در این منطقه هست باید شرکت ها را به حضور در این منطقه تشویق کنیم، خاطرنشان کرد: در اکوسیستم جدید و در زمان وقوع انقلاب صنعتی چهارم و پررنگ شدن اقتصاد دیجیتال ، وجود چنین منطقه ای یکی از ابزارهای ما برای برداشتن گام بلند در توسعه کشور است.

وی افزود: نباید به شرایط موجود راضی باشیم و باید به دنبال این باشیم که چه باید بشویم. انشااله با کمک هم رونق به این منطقه بر می گردد.

 

اخبار مرتبط


 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/منطقه-ویژه-اقتصادی-پیام-یکی-از-ابزارها-برای-برداشتن-گام-بلند.bos