شماره: 311802 تاریخ : 1396/09/30-10:42:21

ممنوعیت صادرات گوشت گوسفندی باعث از دست دادن بازار منطقه می‌‌شود

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با وجود علاقه‌مندی کشورهای اطراف به گوشت قرمز ایران، اگر صادرات را ممنوع کنیم و تنها در مقطعی اجازه صادرات دهیم، بازار را از دست خواهیم داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛  علی ابراهیمی با اشاره به اینکه حدود یک سال است که صادرات گوشت ممنوع شده است اما قیمت آن تغییری نکرده است، اظهار کرد: این ادعا وجود دارد که تولیدات داخل تکاپوی نیاز کشور را نمی کند، با وضع تعرفه یا ممنوعیت مقطعی جلوی صادرات را باید گرفت تا نیازهای داخل تامین شود.

وی ادامه داد: به جز موضوع قیمت و تلاش برای کاهش آن با ممنوعیت صادرات، یک موضوع دیگر نیز وجود دارد؛ کشورهای حاشیه خلیج فارس علاقه زیادی به تولیدات گوشت گوسفندی ایران دارند و عمدتا نیز صادرات به صورت زنده هستند. در کشور بحثی در این باره وجود دارد که صادرات باید کنترل شده باشد به شکلی که ذخایر ژنتیک را از دست ندهیم.
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: با وجود علاقه‌مندی کشورهای اطراف به گوشت قرمز ایران، اگر به خوبی مدیریت نکنیم، بازار مناسبی که در منطقه داریم را ممکن است از دست دهیم، اگر صادرات را ممنوع کنیم و مقطعی فقط اجازه صادرات دهیم، بازارمان را از دست خواهیم داد.

URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ممنوعیت-صادرات-گوشت-گوسفندی-باعث-از-دست-دادن-بازار-منطقه-می‌‌شود.bos