شماره: 312206 تاریخ : 1396/10/05-01:50:28

مقالات پروژه انرژی پویان ویژه فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق در مدارس

آئین افتتاحیه طرح انرژی پویان (2) با حضور دکتر محسن بیگی مدیرکل آموزش وپرورش استان کرمان و جمعی از مدیران و معلمان مدارس شهرستان های کرمان، رفسنجان، زرند در محل سالن اجتماعات شهید بافنده این شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی توانیر، در این مراسم مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان با بیان اینکه طرح انرژی پویان از سال 95 با هدف آشنایی دانش آموزان و معلمان با مدیریت مصرف انرژی برق اجرا شده است، گفت: طرح انرژی پویان در 24 مدرسه شهر کرمان، 10 مدرسه در رفسنجان، 10 مدرسه در زرند اجرا میشود که شامل حدود 20 هزار دانشآموز است.

وی استعدادیابی در بین دانش آموزان را یکی از شاخصهای طرح انرژی پویان ذکر کرد و افزود: یکی از مسئولیت اجتماعی صنعت برق حمایت از دانشاموزان است، از دانشآموزان خلاق حمایت خواهیم کرد.

عبدالهی به لزوم مدیریت انرژی در آینده تاکید کرد و ادامه داد: برخی از مصرف کنندگان رشد مصرف آنها زیاد است، به گونه ای که تا سال 94 رشد متوسط سالانه مصرف انرژی کشور 4 درصد بوده است.

وی با انتقاد از اینکه در ایران انرژی مصرف میشود اما درآمدی از این مصرف حاصل نمی کند، تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته در برابر مصرف انرژی درآمد حاصل می کنند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان ظرفیت نیروگاهی را محدود دانست و عنوان کرد: هزینه های احداث نیروگاه زیاد است، همچنین قابل ذکر است که در تابستان به دلیل افزایش زیاد افت راندمان داریم.

در ادامه این مراسم علی افتخاری؛ معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: به منظور آشنایی مدیران، معلمان و دانش آموزان با مفاهیمی چون پیک سایی، ساعات اوج مصرف برق، برچسب انرژی، انواع روش های تولید برق و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، روش های کاهش مصرف برق در لوازم خانگی و روشنایی، دفتر نمایندگی ساتبا با همکاری شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و آموزش و پرورش این استان، اقدام به اجرای طرح انرژی پویان در راستای پیاده سازی طرح بهسامان در مدارس در سال تحصیلی 96-95 کرد.

وی از تداوم این طرح خبر داد و اظهار کرد: در این طرح در سال گذشته به 330 نفر دبیر به صورت مستقیم آموزش دادهایم، ضمن آنکه 6500 ساعت آموزش در 11 مدرسه شهر کرمان داشته ایم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مقالات-پروژه-انرژی-پویان-ویژه-فرهنگ-سازی-مدیریت-مصرف-برق-در-مدارس.bos