شماره: 6384 تاریخ : 1391/06/29-09:53:58

معوقات بانکی از 60 هزار میلیارد تومان عبور کرد

بهمنی:

رئیس کل بانک مرکزی با رد این دیدگاه که بانک ها به تولید منابع نمی دهند تاکید کرد: سیستم بانکی بیش از توان خود تسهیلات پرداخت کرده است.

 
محمود بهمنی  با بیان مطلب فوق از بانک ها درخواست کرد که منابع خود را مدیریت کنند و فروش اموال مازاد خود را برای تجهیز منابع به کار گیرند.
بهمنی در ادامه با بیان این که از مسئولان بانکی می خواهیم در وصول مطالبات معوق تلاش کنند گفت: حجم مطالبات معوق بانک ها از مرز 60 هزار میلیارد تومان و نقدینگی از 387 هزار میلیارد تومان عبور کرده و هم اکنون میزان مطالبات معوق نسبت به کل منابع سیستم بانکی به 3/17 درصد رسیده است.
بنابراین گزارش: رئیس جمهور در آخرین گفت وگوی تلویزیونی خود با مردم تاکید کرده بود: یکی دیگر از سیاست های ما این است که معوقات بانکی باید برگردد. بسیاری از صنایع ما که به بانک بدهکار هستند، املاک، اموال و سهامی دارند که با آن می توانند معوقات را پس بدهند، یا برخی از بانک ها از بانک مرکزی اضافه برداشت کردند، ما به آنها گفتیم اگر این پول ها برای صنعت هزینه شده است، دست شما را می بوسیم، اما اگر برای خرید و فروش ارز آنها را برداشت کرده اید، باید برگردانید.
همچنین مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی پیش از این از تشکیل لیست سیاه برای بدهکاران بانکی خبر داده بود.
به گفته او، فهرست سیاه متشکل از کسانی است که بدهی معوق دارند و با این که بانک مرکزی بارها تعیین تکلیف کرده و تمدید قرارداد داشته ولی هنوز منابعی که دریافت نمودند را بازپرداخت نکرده اند.
این ارقام حاکی از رشد 165 هزار میلیارد تومانی مطالبات سیستم بانکی از بخش های دولتی و غیردولتی طی سال های 86 تا فصل نخست سال 90 است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/معوقات-بانکی-از-60-هزار-میلیارد-تومان-عبور-کرد.bos