شماره: 515028 تاریخ : 1399/04/07-02:03:08

فیاض خبر داد

معرفی 30 تولیدکننده برگزیده کشوری در روز ملی صنعت و معدن

30 برگزیده در سراسر کشور داریم که تولیدکنندگان صنعتی و معدنی نمونه و ممتاز سراسر کشور هستند و در مراسم امسال روز ملی صنعت و معدن معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، محمدرضا فیاض رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن امروز (شنبه) در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: دهم تیرماه امسال بیست و چهارمین سال از گرامی داشت روز ملی صنعت و معدن خواهد بود و در این روز از فعالان و جهادگران جبهه تولید قدردانی خواهد شد.

وی افزود: سنت این بود که تعداد قابل توجهی از صنعتگران، کارآفرینان و... در این اجتماع حضور یابند اما امسال بدلیل شیوع کرونا این مراسم در شکل بسیار محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا خواهد شد.

فیاض با بیان اینکه سال 99 وزارت صمت در چهار محور اصلی قدم های خود را برداشته است، اظهار کرد: این چهار محور در راستای جهش تولید با تمرکز بر صنایع پیشران، توسعه صادرات غیر تفتی و مدیریت واردات، تکمیل طرح های نیمه تمام و تنطیم بازار با بهره گیری از شیوه های نوین است.

رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با بیان اینکه امسال در هفت محور واحدهای برگزیده و نمونه صنعتی و معدنی را معرفی می کنیم، افزود: در ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن چهار کمیته داریم که یک کمیته برای معرفی برگزیدگان است. همچنین استارتاپ ها، شرکت های دانش بنیان، فناور برتر و نمونه را امسال در مراسم روز ملی صنعت و معدن معرفی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: واحدهای صنعتی و معدنی که در حوزه تعمیق ساخت داخل و خودکفایی قدم براشته اند و دستاوردهای قابل توجهی داشته اند نیز در مراسم امسال معرفی خواهند شد. همچنین واحدهای نمونه صنعتی و معدنی که در مناطق محروم و کمتر برخوردار اقدامات و عملکرد قابل توجهی داشته اند، در مراسم روز ملی صنعت و معدن امسال معرفی می شوند.

فیاض با بیان اینکه پویش "تولید، تداوم امید" با سرمایه گذاری مهمی در افتتاح طرح ها قدم های مثبتی برداشته است، افزود: تا پایان سال 200 طرح بزرگ و مهم با سرمایه گذاری 170 هزار میلیارد تومان به عرصه تولید وارد می شوند از این رو هر هفته طرح های مهم صنعتی و معدنی تجاری در کشور در راستای پویش ملی "تولید، تداوم امید" افتتاح و بهره برداری می شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه باید کار و زندگی را در کنار ویروس کرونا تمرین کنیم، گفت: بخاطر شیوع کرونا مدعوین مراسم امسال کم هستند و نحوه برگزاری مراسم امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز در همین راستا است.

فیاض خبر داد: 30 برگزیده در سراسر کشور داریم که تولیدکنندگان صنعتی و معدنی نمونه و ممتاز سراسر کشور هستند و در مراسم امسال روز ملی صنعت و معدن معرفی می شوند؛ همچنین تولیدکنندگانی که در سراسر کشور در راستای خودکفایی در محصولات و اقلام بهداشتی و پزشکی مرتبط با کرونا دستاوردهای قابل توجهی داشته اند نیز امسال در مراسم روز ملی صنعت و معدن معرفی می شوند.

رییس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن اعلام کرد: از 42 محصول منتخب صنعتی و معدنی سال گذشته، 30 محصول افزایش تولید داشته اند. در فولاد خام افرایش تولید 7 درصدی، سیمان افزایش تولید 8 درصدی، کاتد مس افزایش تولید 2 درصدی و لوازم خانگی افزایش تولید 14 درصدی داشته ایم.

وی اظهار داشت: 340 هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید به حدود 22 هزار واحد صنعتی در سال 98 اختصاص یافت.

فیاض در ادامه گفت: در سال گذشته 420 هزار فقره جواز صنفی و 1000 فقره پروانه اکتشاف و 600 پروانه بهره برداری معادن صادر شد، 510 فقره گواهی کشف داده شد و 82 طرح سرمایه گذاری با کشورهای خارجی منعقد گردید.

رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن افزود: در سال گذشته 6 هزار و 600 پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 675 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی 11 هزار نفر صادر شد. همچنین 28 هزار فقره جواز تاسیس با پیش بینی اشتغالزایی 644 هزار نفر صادر شد.

فیاض خبر داد: برای واحدهای برگزیده روز ملی صنعت و معدن امسال، برخی امتیازهای قانونی نیز در نظر گرفته شده است و مقامات عالی کشور بصورت رسمی در مراسم امسال روز ملی صنعت و معدن حضور خواهند داشت.

وی گفت: در مراسم روز ملی صنعت و معدن امسال از برگزیدگان در بخش صنایع معدنی، مکتشفین معدنی، بهره برداران معادن و کارآمدان معادن، معرفی و تجلیل خواهد شد. برگزیدگان توسط کمیته برگزیدگان بر اساس دستورالعمل های انتخاب برگزیدگان معرفی خواهند شد که حدود 29 نفر هستند.

گفتی است؛ مراسم روز ملی صنعت و معدن امسال با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی بصورت محدود در تالار خلیج فارس سازمان توسعه تجارت برگزار می شود و از طریق شبکه های صدا و سیما نیز پخش خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/معرفی-30-تولیدکننده-برگزیده-کشوری-در-روز-ملی-صنعت-و-معدن.bos