شماره: 349072 تاریخ : 1397/02/29-11:00:50

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان:

مضیف 120 ساله دزفول ثبت ملی می شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در چهارمین بازدیدش از بخش چغامیش دزفول گفت: مضیف 120 ساله سادات نوری ثبت ملی و بقعه متبرکه سید نور نیز ساماندهی می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل ازمهر، علیرضا ایزدی  اظهار کرد: مضیف 120 ساله روستای سید نور در صورت صلاحدید و موافقت سادات نوری، ثبت ملی می شود و مرمت و ساماندهی این بنا را بر عهده می گیریم.

ایزدی افزود: همچنین بقعه متبرکه سیدنور نیز از دیگر ظرفیت های گردشگری مذهبی در این بخش است که برای آن برنامه ریزی های لازم را انجام می دهیم. به نظرم تلاش و انرژی مان را روی بقعه بگذاریم تا محوطه بقعه تعیین تکلیف شود و بتوان فضای اطراف را برای گردشگران ساماندهی کنیم.

 مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بیان کرد: هدف ما حل مشکل مردم است و مردم باید از ظرفیت های میراثی و گردشگری منطقه بهره ببرند.

 مضیف سید نور با قدمتی بیش از 120 سال در جنوب غربی شهرک شهید بهشتی در روستای سید نور و جنب مقبره سید نور از توابع بخش چغامیش دزفول واقع شده است. این مضیف محل حل و فصل مشکلات بسیاری از مردم منطقه بود و در دوره ای نقش مکتب را نیز ایفا کرد و شخصیت هایی همچون آیت الله شیخ طعمه سعد و...در این مکان به تدریس مسائل دینی پرداختند. این مضیف اکنون تنها در ایام عید فطر و برای دید و بازدید عید باز می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مضیف-120-ساله-دزفول-ثبت-ملی-می-شود.bos