شماره: 510776 تاریخ : 1399/01/25-10:22:51

مصرف اینترنت مخابرات 110 درصد افزایش یافت

مصرف اینترنت مشترکان مخابرات نسبت به ترافیک مشابه سال گذشته 110 درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، شیوع کرونا در کشور به قرنطینه اختیاری افراد منجر شده و در این میان مصرف اینترنت به‌عنوان راهی برای گذراندن اوقات فراغت، استفاده از روش‌های دورکاری و آموزش مجازی افزایش یافته است. البته سرعت و کیفیت اینترنت هم از مواردی است که همواره دغدغه کاربران بوده و در این شرایط همه نیازمند کیفیت مناسب برای فعالیت‌های اینترنتی خود هستند.

محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تسهیل شرایط دورکاری کارمندان، آموزش مجازی دانش‌آموزان و دانشجویان و همچنین به دلیل افزایش مصرف کاربران از اینترنت، دستور به فعال کردن بسته‌های 100 گیگابایتی اینترنت برای تمامی کاربران ثابت داد و همچنین برخی از سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیون‌های اینترنتی را رایگان کرد واین موضوع منجر به  2.5 برابر شدن مصرف اینترنت شد.

در این راستا محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران درباره مصرف اینترنت کاربران در دو ماه گذشته اظهار کرد: مصرف اینترنت مشتریان مخابرات در اواسط اسفند، 4200 ترابایت بود که آخر اسفند میزان مصرف ترافیک داخلی و خارجی به 8200 ترابایت رسید و علت افزایش مصرف از اواسط اسفندماه، مباحث مربوط به دورکاری و بسته رایگان 100 گیگابایتی در نظر گرفته شده با تاکید وزیر ارتباطات برای مشرکین اینترنت ثابت بود.

وی همچنین درباره مصرف فعلی مشترکان مخابرات خاطرنشان کرد: مصرف اینترنت حال حاضر تقریبا 6900 ترابایت است که نسبت به ترافیک مشابه سال گذشته 110 درصد افزایش پیدا کرده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مصرف-اینترنت-مخابرات-110-درصد-افزایش-یافت.bos