شماره: 265522 تاریخ : 1395/11/07-05:58:56

مشاور وزیر تعاون: شاخص های کارآفرینی کشور رو به بهبود است

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی گفت: شاخص های جهانی کارآفرینی که هر ساله توسط سازمان دیدبان جهانی کارآفرینی منتشر می شود و ایران نیز عضوی از این سازمان است نشان می دهد که شاخص های ما نسبت به گذشته رو به بهبود است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،محمد رضا سپهری، پنجشنبه در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان فارس و بیست و هشتمین جشنواره امتنان از کارگر نمونه، گروه کار نمونه و واحدهای نمونه این استان در شیراز، بیان داشت: موضوع کارآفرینی، بحث درک فرصت ها، شکوفایی و مدیریت استعدادهاست. 

وی افزود: امروزه دنیا از اقتصاد دولتی به سمت اقتصاد مردمی در حال حرکت است و اقتصاد مقاومتی هم که چیزی نیست جز اقتصاد مردمی و دانش بنیان بر این نکته تاکید دارد که ما باید اقتصاد را از سمت اقتصاد دولتی و نفتی به سمت اقتصاد مردمی پیش ببریم.
سپهری ادامه داد: برای اینکه دانش آموختگان ما در شبکه های راهبری نقش خود را به خوبی ایفا کنند، شایسته است که کار آفرینان و خیران در این زمینه به آنان یاری دهند. 
وی، با اشاره به حرکت دنیای امروز به سمت جهانی شدن و فرصت ها و تهدیدهایی که از این رهگذر فرا روی کشورمان قرار دارد، اظهار داشت: امروزه دنیا روش های جدید بازاریابی را توصیه می کند و ما باید شبکه های بازاریابی نوین را در کشور ایجاد کنیم و بدانیم که شکافی که بین ما و دنیا وجود دارد با کار، تلاش و کارآفرینی قابل پر شدن است.
این مقام مسئول گفت: امیدواریم این جشنواره به تشکیل شبکه ها و خوشه های کارآفرینی در کشور کمک کند و بتوانیم میزان مشارکت کشور را که هم اینک حدود 39 تا 40 درصد است به حداقل نرخ مشارکت جهانی یعنی 60 درصد برسانیم و بتوانیم درکشور خودمان از هنر ترکیب منابع، مدیریت، فناوری، نوآوری، منابع انسانی و سرمایه های انسانی و سرمایه های اجتماعی استفاده کنیم.
رئیس موسسه کار و تامین اجتماعی افزود: اگر نتوانیم این ترکیب را ایجاد کنیم، مولفه های اصلی محیط کسب و کار که یا کارگزاران اقتصادی، یا عوامل تولید و یا بازارها هستند نمی توانند در کشور ما شکل بگیرند.
سپهری بیان کرد: برای اینکه بتوانیم جریان های تحولی را در اشتغال کشور ایجاد کنیم باید هفت جریان اساسی که شامل مهارت افزایی، فراهم کردن زمینه مساعد برای سرمایه گذاری، رشد و تولید، بهبود شاخص های محیط کسب و کار، تامین زیرساخت ها برای سرمایه گذاری و تولید، فراهم کردن تقاضا، فراهم کردن شرایط برای بازاریابی و فرهنگ مناسب کارآفرینی را برای جوانانمان به ارمغان آوریم.
وی افزود: نظام اداری باید تسهیل گر و پرورش گر باشد نه ایجاد کننده مانع و مدیران ما نیز باید در دستگاه ها تسهیل گر باشند.
سپهری اظهار کرد: اقتصاد ما دچار کاستی هایی است و بی ثباتی در جهت گیری های اقتصادی وجود دارد و دولت تدبیر و امید در تلاش است که این ثبات را برای نجات اقتصاد کشور به کشور بازگرداند.
او اظهار کرد: در کشور ما توزیع مقدم بر تولید و مصرف مقدم بر تولید است و تمایل به کارگریزی بیش از کاردوستی است و ما نیازمند این هستیم که ذهنیت جامعه، جوانان و مدیران را اصلاح و کمک کنیم که ارتباط بین بخش های مالی و بانکی با واحدهای تولیدی و اقتصادی بهبود یابد.
وی گفت: ما باید به سمت کاهش نرخ سود بهره های بانکی و سود بانکی حرکت کنیم تا اقتصاد از رکود خارج شود.
در این آیین از چهار کارآفرین برتر و هشت کارگر نمونه در بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی، 2 گروه کار نمونه و 11 واحد نمونه استانی و همچنین یک کارگر نمونه و یک واحد نمونه کشوری، تجلیل شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مشاور-وزیر-تعاون-شاخص-های-کارافرینی-کشور-رو-به-بهبود-است.bos