شماره: 522246 تاریخ : 1399/08/12-01:37:16

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خبر داد

مسیر ریلی غرب کشور توسعه می یابد/ تحویل 1860 کیلومتر بزرگراه در 2 سال آتی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه، مسیر ریلی همدان-کردستان و همدان-ملایر و کرمانشاه-مرز خسروی، احداث می شود از تحویل 1860 کیلومتر بزرگراه در 2 سال آتی خبر داد.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مراسم آغاز ریل گذاری مکانیزه راه آهن همدان-سنندج، با اشاره به اینکه پروژه های کم نظیری در توسعه ریلی کشور انجام شده است، گفت: در حال حاضر در 6 محور به طور همزمان، ریل گذاری انجام می شود که اتفاق بزرگی در موضوع توسعه ریلی در کشور است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، ضمن اعلام اینکه عمده پروژه های در حال انجام، پیشرفت فیزیکی بالایی دارند و مراحل زیرسازی و آماده سازی آن ها انجام شده است، افزود: انتظار می رود با تامین تجهیزات و استفاده از ریل ملی که سال گذشته با تدبیر وزیر راه و شهرسازی در همکاری با وزارت صمت اتفاق افتاد، تکمیل بخش های روسازی نیز به سرعت انجام شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: پروژه های در حال انجام در مسیرهای ریلی، پیشرفت مناسبی دارد و طبق زمان بندی تحویل می شوند.

خادمی، رسیدن ریل به استان همدان را سرآغازی برای توسعه ریلی غرب کشور دانست و ادامه داد: در این مسیر به استان کردستان نیز انشعاب در نظر گرفته شده است که عملیات روسازی آن امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز می شود. همچنین از مسیر ریلی همدان به ملایر به کرمانشاه یک انشعاب خواهیم داشت و سپس به سمت خسروی خواهیم رفت.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه راه آهن همدان، محل تلاقی دو خط ریلی به غرب کشور است و می تواند در توسعه غرب کشور موثر باشد، خاطرنشان کرد: با تمام گرفتاری های مالی که در کشور وجود دارد، برای مسیر ریلی همدان-سنندج، از ایستگاه همدان تا نقطه انتهایی آن یعنی ایستگاه اسلام آباد سنندج، حدود 600 میلیاردتومان ابلاغ شده که عدد قابل توجهی است. این پروژه جزو پروژه هایی است که صورت وضعیت پیمانکاران آن به روز است و پرداخت ها به موقع انجام می شود. این پروژه در زمان بندی مقرر تکمیل می شود.

وی توضیح داد: عملیات اجرایی سرتاسر این مسیر ریلی(همدان به غرب) در بخش زیرسازی فعال و روسازی نیز به دنبال آن در حال انجام است.

بهره برداری از 600 کیلومتر شبکه آزادراهی تا 1400

خادمی گفت: در بخش آزادراهی کشور حدود هزار و 200 کیلومتر آزادراه در حال اجراست که به نسبت زمان و طول آزادراه های موجود کشور که دو هزار و 400 کیلومتر است، اقدام کم نظیری است. برنامه ریزی شده است تا طی امسال و سال آینده، حدود 600 کیلومتر از شبکه آزادراهی کشور که پیشرفت فیزیکی بالای 80 درصد دارند به بهره برداری برسند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل اظهار امیدواری کرد، تا سریال بهره برداری از پروژه های بزرگ ریلی و آزادراهی کشور که از آبان امسال شروع شده، تا 1400 استمرار یابد و در زمان مقرر تحویل هموطنان شود.

خادمی با بیان اینکه در بخش بزرگراهی هفت هزار و 800 کیلومتر مسیر بزرگراهی در کشور در حال اجراست، توضیح داد: برنامه این است که بتوانیم طی دو سال آتی، هزار و 860 کیلومتر از این بزرگراه ها را در بخش های مختلف کشور، به ویژه آن هایی که در شبکه بزرگراهی بسیار موثرند، تحویل دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد، اهداف ترسیم شده وزارت راه و شهرسازی که سازمان برنامه و بودجه روی آن تاکید دارد به عنوان پروژه های جهش تولید، امسال طبق برنامه تحویل شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مسیر-ریلی-غرب-کشور-توسعه-می-یابد-تحویل-1860-کیلومتر-بزرگراه-در-2-سال-اتی.bos