شماره: 467614 تاریخ : 1398/04/16-03:34:36

مزایای بهره مندی از سامانه های فروشگاهی

همانطور که حتما در بسیاری از مراکز خرید دیده اید، این روزها استفاده از صندوق فروشگاهی در اغلب کسب و کارها طرفداران بسیاری پیدا کرده و رفته رفته مدیران و صاحبان مجموعه های کوچک و متوسط و همچنین خرده فروشی ها همگی به سمت مکانیزه شدن و استفاده از صندوق فروشگاهی می روند.

بانک و صنعت، تجهیزات صندوق فروشگاهی، سیستمی متشکل از سخت افزارهایی همچون مانیتور، کشوی پول، بارکدخوان، فیش پرینتر، ترازوی دیجیتال و ... می باشد که با استفاده از قابلیت های یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی قادر است اطلاعات بسیاری را در حوزه مدیریت میزان فروش، نظارت بر موجودی محصولات، صدور فاکتورهای خرید و فروش و ... در اختیار صاحبان خرده فروشی و کسب و کارهای کوچک و متوسط قرار دهد.
مزیت اصلی مکانیزه شدن خرده فروشی ها و تجهیز اصناف مختلف به صندوق فروشگاهی را میتوان در وهله اول، سرعت بخشیدن به فرآیند صدور فاکتور و ارائه خدمات به مشتریان دانست. 
علاوه بر مزیت های خاصی که صندوق فروشگاهی برای صاحبان کسب و کارها فراهم میکند، از مهمترین قابلیت های آن اتصال به دستگاه pos یا دستگاه کارتخوان بانک های مختلف می باشد. این امکان تا به امروز توانسته اثرات بسیار زیادی در جلب رضایت مشتریان داشته باشد و اکثر صاحبان مشاغل خرد و کوچک بازخورد مثبتی از مشتریان دریافت کرده اند.
با استفاده از سیستم پوز فروشگاهی که به دستگاه pos بانک متصل می شود، مشتریان و فروشندگان دیگر نیازی به ورود مبلغ به صورت دستی ندارند و میزان مبلغ خرید مشتریان به صورت خودکار از طریق نرم افزار حسابداری فروشگاهی که این ارتباط را میسر می کند به دستگاه پوز ارسال می شود و مشتری تنها کافیست که کارت بانکی را کشیده و رمز را وارد کند.
برقراری امنیت در چنین فرآیندی به وضوح پیداست و امکان رخ دادن هرگونه خطا و اشتباهی تا میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به این ترتیب استفاده از صندوق فروشگاهی نه تنها برای صاحبان کسب و کارها مزیت های بسیاری را به همراه دارد بلکه پوز فروشگاهی میتواند با جلب اطمینان مشتریان و حفظ امنیت اطلاعات آنها، رضایت صد درصدی مشتریان را از خریدشان فراهم کند.
در کنار تجهیزات استاندارد صندوق فروشگاهی که همگی در یک ساختار بهم پیوسته با یکدیگر در ارتباط هستند، سخت افزارهای جانبی دیگری همچون pinpad نیز وجود دارد که در صورت تمایل کسب و کارها میتوانند از آن استفاده کنند. این دستگاه به مشتریان امکان میدهد که مشتری خودش رمز کارت بانکی را وارد نماید. به این ترتیب حریم خصوصی مشتریان حفظ می شود و دیگر نیازی به اعلام رمز عبور در حضور سایر مشتریان و صندوقداران نیست. بنابراین مشتری احساس یک خرید امن و مورد اطمینان را خواهد داشت.
از جمله مزایای بهره مندی از سمانه های فروشگاهی ،کاهش خطاهای انسانی،کاهش ضررهای مالی، ارزیابی گردش کالاو سهولت حسابداری، اطمینان از صحت واطمینان از عملیات می باشد.
صندوق فروشگاهی مزایای بسیار زیادی برای کسب و کارهای خرده فروشی به همراه دارد، برای شروع هر بار که از صندوق فروشگاهی استفاده می کنید تمام اطلاعات فروش در سیستم ثبت می شوند و کلیدی برای مدیریت موجودی است زیرا به شما کمک می کند تا میزان سود و زیان کسب و کار خود را پیگیری کنید.
صندوق فروشگاهی استاندارد، نوعی اصلی از صندوق های فروشگاهی محسوب می شود که به طور معمول در کسب و کارهای کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر محاسبه قیمت کل خرید به همراه مالیات، لیست کالاهای خریداری شده را نیز ارائه می دهد. صندوق های مکانیزه فروشگاهی منجر به کاهش و جلوگیری از سرقت نیز می شوند. بخش های زیر ویژگی ها و امکانات صندوق فروشگاهی استاندارد را به صورت دقیق تر بررسی می کند.
صندوق فروشگاهی استاندارد دارای یک صفحه نمایش اصلی است که کل خرید را قبل از چاپ فاکتور نمایش می دهد. صندوقدار با ورود قیمت اقلام به صورت جداگانه و محاسبه مالیات، قیمت نهایی را چاپ می کند. به وسیله استفاده از نرم افزار صندوق مکانیزه فروشگاهی، میتوان در پایان روز میزان فروش، سود و زیان را در گزارش های کاربردی مشاهده کرد.


سازمان امور مالیاتی


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مزایای-بهره-مندی-از-سامانه-های-فروشگاهی.bos