شماره: 349016 تاریخ : 1397/02/27-12:06:45

گزارش

مزایا و معایب بیت کوین را بدانیم

ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که از رمزنگاری برای انتقال در اینترنت استفاده می‌کنند، رمزنگاری‌های ارزهای دیجیتال غیرقابل هک و پیگیری می‌باشد.

بانک و صنعت، اولین رمزنگاری در جنگ جهانی دوم برای انتقال پیام و فرمان‌های نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفت. در عصر دیجیتال، ریاضیات و علوم‌کامپیوتر برای امنیت ارتباطات، اطلاعات و انتقال پول مورد استفاده قرار گرفته است.

ارزهای دیجیتال از فناوری غیرمتمرکز استفاده می‌کنند و به کاربران امکان پرداخت امن و ذخیره پول را بدون نیاز به ثبت نام یا استفاده از بانک‌ها و سازمان‌های واسطه می‌دهند. 

اکثر ارزهای دیجیتال روی پایگاه داده توزیع شده‌ای به نام بلاک چین اجرا می‌شوند. بیشتر واحدهای اصلی ارز دیجیتال (به جزتوکن‌ها) توسط یک فرآیند به نام استخراج یا ماین تولید می‌شوند.

 

بیت‌کوین پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال
اولین ارز دیجیتال بیتکوین است که در سال 2009 ایجاد شد و اکنون پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال است. در چند سال گذشته ارزهای دیجیتال زیادی معرفی و عرضه شده و در حال حاضر حدود 900 ارز دیجیتال در بازارهای جهانی تجارت می‌شود که در ذیل توضیحاتی در مورد بیت‌کوین.

 

بیت‌کوین: این ارز توسط فرد (یا افرادی) ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو در سال 2009 عرضه شد. ارزش کل بازار بیت‌کوین اکنون بیش از 70 میلیارد دلار است.

 

مزایا استفاده از بیت‌کوین را می‌توان موارد زیر دانست:

هیچ شخص ثالثی نمی‌تواند اموال شما را مصادره کند
از آنجایی که چندین نسخه اضافی از پایگاه داده نقل و انتقالات مالی وجود دارد، هیچ فردی نمی‌تواند بیت‌کوین شما را مصادره کند.

 

هیچ مالیاتی اخذ نمی‌شود
برای یک شخص ثالث هیچ راهی وجود ندارد که مانع نقل و انتقالات مالی بیت‌کوین شود و بنابراین هیچ راه پایداری برای اعمال یک سیستم مالیاتی بیت‌کوین وجود ندارد.

 

غیر قابل پیگیری و ردیابی
هیچ کسی قادر نیست نقل و انتقالات مالی شما را ردیابی کند، مگر اینکه کاربران آدرس‌ کیف‌پول خود را به صورت عمومی منتشر کنند در غیر این صورت هیچ کس نمی‌تواند نقل و انتقالات مالی را ردیابی کرده تا مبلغ برگردد.

 

فاقد هرگونه هزینه‌های اضافه
برای ارسال و دریافت بیت‌کوین لازم است تا کاربران کلینت (client) بیت‌کوین در شبکه داشته و با دیگر کلینت‌ها متصل باشند.


هیچ خطری برای استرداد وجه وجود ندارد

وقتی که بیت‌کوین ارسال می‌شود، نقل و انتقال مالی دیگر قابل استرداد نیست. از آنجایی که آدرس مالکیت بیت‌کوین به مالک جدید تغییر می‌کند، وقتی که این تغییر صورت پذیرد، بازگشت مبلغ ناممکن می‌شود.

 

هیچ کس نمی‌تواند بیت‌کوین‌ها را بدزدد
آدرس مالکیت بیت‌کوین تنها توسط خود مالک تغییر می‌کند. هیچ کسی نمی‌تواند بیت‌کوین را بدزدد مگر اینکه دسترسی فیزیکی به رایانه کاربر داشته باشد و بیت‌کوین‌ها را به حساب خودش واریز کند.

 

معایب بیت کوین
از معایب بیت کوین طبق گفته رودنی گارات اقتصاددان دانشگاه کالیفرنیا می‌توان به این اشاره کرد که بیت کوین روزی با افت بها رو به رو خواهد شد و بالاخره حباب بیت‌کوین خواهد شکست و همچنان که اقتصاد رشد می‌کند موقعیت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری ایجاد شده و قیمت بیت‌کوین سقوط خواهد کرد و هیچ کسی نمی‌تواند مانع آن شود.

همچنین بیت کوین کمبود آزاردهنده‌ای در امکانات کاربردهای توزیع دارد و در زمینه فناوری هم کمی ضعیف است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مزایا-و-معایب-بیت-کوین-را-بدانیم.bos