شماره: 311600 تاریخ : 1396/09/28-03:15:18

رئیس پلیس آگاهی ناجا:

مرکز مبارزه با قاچاق سازمان یافته راه اندازی می‌شود

رئیس پلیس آگاهی ناجا با تأکید بر پیگیری استقرار ناجا در مبادی رسمی به منظور پیشگیری و مقابله با قاچاق گفت: ایجاد مرکز مبارزه با قاچاق سازمان یافته با هدف پایش سیستمی قاچاقچیان کلان از اقدامات مهم این پلیس است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی قاچاق کالا وارز، سردار محمدرضا مقیمی در همایش تخصصی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به اینکه مبارزه با این پدیده شوم به ویژه در مبادی رسمی یکی از اولویت های اصلی مأموریت های ناجا است، اظهار داشت: پیگیری اجرای طرح استقرار نیروی انتظامی در مبادی رسمی به طور جدی در دستور کار این پلیس است.

وی، بهره گیری حداکثری از ظرفیت بانک های اطلاعاتی را از برنامه ها و راهبردهای مأموریتی این پلیس عنوان و بیان کرد: استفاده از کارشناسان مجرب حقوقی در تشکیل، پیگیری و رصد مراحل قضائی پرونده های متشکله در حوزه مبارزه با قاچاق کالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا خاطرنشان کرد: ایجاد تعامل و هماهنگی با سایر دستگاه های متولی در روند مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ارتقاء سطح دانش و تخصص کارکنان اجرایی ادارات و همچنین ابلاغ آخرین تدابیر و سیاست های ناجا در راستای پیشگیری و مقابله با قاچاق از اهداف این همایش است.

وی ادامه داد: ساماندهی ورود کالا از طریق معابر موقت مرزی، کالای ملوانی و تعاونی مرزنشینان براساس مصوبات مرداد سال 96 هیئت دولت و همچنین ارتقاء سطح دانش تخصصی کارکنان از اولویت های دیگر پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز به شمار می آید.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: افزایش تعامل و استفاده از ظرفیت و توان دستگاه ها و سازمان هایی که در پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز مسئولیت دارند، مورد تأکید است.

وی به تهیه طرح «ایفای نقش نیروهای مسلح در مبارزه با قاچاق کالا و ارز» و اعلام به ستاد کل اشاره و بیان کرد: طرح تشکیل پلیس گمرک به ستاد کل نیروهای مسلح ارائه و موافقت شده است.

سردار مقیمی تصریح کرد: پیگیری و ایجاد مرکز مبارزه با قاچاق سازمان یافته دارای ساختار سازمانی با هدف پایش سیستمی قاچاقچیان کلان و همچنین نظارت بر عملکرد کاربران ایستگاه های ایست و بازرسی در ستاد پلیس آگاهی از اقدامات مهم این پلیس است.

سردار مقیمی به اولویت های مأموریتی مبارزه با قاچاق کالا اشاره و خاطرنشان کرد: پیگیری استقرار ناجا در مبادی رسمی با اولویت استقرار در پنج گمرک مهم کشور همچون گمرک شهید رجایی در راستای پیشگیری و مقابله با قاچاق از مبادی رسمی و همچنین مقابله با قاچاق خرد که به صورت سازمان یافته وارد کشور می شود از دیگر  اولویت های این پلیس است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مرکز-مبارزه-با-قاچاق-سازمان-یافته-راه-اندازی-می‌شود.bos