شماره: 317065 تاریخ : 1396/12/22-10:06:21

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی:

مرکز ارتباطات مردمی سازمان تأمین اجتماعی پاسخگوی 1000 مراجعه حضوری و 12 هزار و 500 تماس تلفنی در هر ماه است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: از چند سال پیش استقرار میز خدمت و ارائه خدمات مناسب به ذینفعان در این سازمان انجام شده است و در حال حاضر مرکز ارتباطات مردمی (CRM) مستقر در طبقه همکف ستاد مرکزی مشغول خدمت رسانی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، دکترمحمدرضا جعفریان در جلسه ای با  دکتر ملیحی، مدیر طرح اجرای دستورالعمل میز خدمت اظهار داشت: پیرو تاکید ریاست محترم جمهوری جناب آقای دکتر روحانی  در ”اولین اجلاس ملی گزارش پیشرفت ها و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی“ مورخ 28 آذر 1396 در خصوص ضرورت ایجاد ”میز خدمت“ در دستگاههای اجرایی به منظور تسریع و تسهیل در انجام درخواست های ارباب رجوع و به استناد بند 2 ماده (18) و در اجرای ماده (17) تصویب نامه شورای عالی اداری با عنوان ”حقوق شهروندی در نظام اداری“ این موضوع با جدیت بیشتری در سازمان تأمین اجتماعی پیگیری می شود.

وی ادامه داد: مرکز ارتباط مردمی سازمان تأمین اجتماعی ضمن  بهره گیری از نرم افزار پیشرفته ای جهت نظام مند نمودن سیستم پاسخگویی به مخاطبان خود در بخش مراجعه حضوری با حدود 1000 مراجعه در ماه و سامانه تلفنی 1420 با حدود 12 هزار و 500 تماس بصورت ماهیانه بهمراه سامانه های جانبی از جمله سامانه پیامکی، پیام صوتی و پورتال نسبت به پاسخگویی و پیگیری مشکلات مخاطبان خود اقدام می کند.

دکتر جعفریان با بیان اینکه سامانه تلفنی 1420 بصورت تمام وقت از 8 صبح تا 8 شب پاسخگوی بیمه شدگان، کارفرمایان، مستمری بگیران عزیز از سراسر کشور است، گفت: مراکز ارتباطات مردمی استان ها در سراسر کشور نیز بصورت حضوری پاسخگوی مخاطبان می باشند. آمار عملکرد مراکز ارتباط مردمی استان های سراسر کشور بهمراه استان تهران در واحد CRM  مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و نقاط چالش برانگیز شناسایی شده و جهت بررسی به واحدهای تخصصی ذیربط ارجاع داده می شوند.

وی با بیان اینکه تامین اجتماعی سازمانی منحصر بفرد بوده که از لحاظ تنوع فعالیت ها و خدمات تخصصی قابل قیاس با هیچ سازمان و وزارتخانه دیگری در کشور نیست، اظهار داشت: در مقوله بازنشستگی، حدود 3 میلیون نفر مستمری بگیر که به همراه افراد خانواده هایشان تحت پوشش خدمات بیمه ای و درمانی سازمان قرار دارند. در حوزه درمان نیز سازمان تامین اجتماعی با دارا بودن 81 بیمارستان ملکی و بالغ بر 270  کلینیک و پلی کلینیک کلیه خدمات درمانی را بصورت کاملا رایگان به ذینفعان خود ارائه می دهد. در حوزه درمان غیر مستقیم نیز سازمان با همکاری بخش های خصوصی و دولتی به ارائه خدمت به بیمه شدگان خود اهتمام ورزیده است. 

مشاور عالی اجرایی و دستیار مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی در بخش بیمه ای هزینه ای بالغ بر 50 هزار میلیارد تومان را بصورت سالیانه صرف پرداخت حقوق مستمری بگیران می کند.

دکتر جعفریان با بیان اینکه قوانینی که در سال های گذشته بر سازمان تامین اجتماعی تحمیل گردیده و تعهداتی را برای سازمان ایجاد کرده است، گفت: عدم تحقق تعهدات دولت های گذشته در قبال سازمان موجب بروز کاستی هایی گردیده است. در صورتی که این روند کماکان ادامه یافته و رویکرد مراجع قانونگذار نسبت به سازمان تامین اجتماعی از رویکردی حمایتی به رویکردی مبتنی بر قوانین و محاسبات علمی بیمه ای (آکچوئری) تغییر نکند قطعا چالش هایی را برای این صندوق بیمه ای ایجاد خواهد کرد.

دکتر ملیحی، مدیر طرح اجرای دستور العمل میز خدمت نیز ضمن تشکر از دکتر جعفریان اظهار داشت: توضیحات شما تصویر مناسبی از سازمان تامین اجتماعی ارائه داد. اقدامات بسیار قابل توجهی در این سازمان بزرگ در حوزه تعامل با ارباب رجوع صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به تاکید ویژه ریاست محترم جمهور بر استقرار میز خدمت در دستگاههای اجرایی قطعا تعامل و همکاری با سازمان تامین اجتماعی در جهت استقرار میز خدمت بسیار ارزشمند بوده و سازمان اداری و استخدامی کشور آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری با سازمان تامین اجتماعی و ایجاد هماهنگی با سایر سازمان های دیگر در کلیه زمینه ها اعلام میدارد.

دکتر ملیحی ادامه داد: با توجه به برگزاری همایش نظام اداری در اردیبهشت سال آتی، حضور سازمان تامین اجتماعی در این همایش فرصت مناسبی برای معرفی اقدامات ارزشمند صورت گرفته در این سازمان است.

در پایان، دکتر ملیحی، مدیر طرح اجرای دستور العمل میز خدمت از مرکز ارتباطات مردمی (CRM) مستقر در طبقه همکف ستاد مرکزی سازمان تأمین اجتماعی بازدید کرد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مرکز-ارتباطات-مردمی-سازمان-تامین-اجتماعی-پاسخگوی-1000-مراجعه-حضوری-و-12-هزار-و-500-تماس-تلفنی-در-هر-ماه-است.bos