شماره: 311737 تاریخ : 1396/09/29-03:54:07

مردم باید از دشواری تامین آب آگاه شوند

رئیس کمیسیون بهداشت در نشست مشترک با مدیرعامل آبفای استان تهران گفت: بسیاری از شهروندان از پیچیدگی و دشواری فرایند تامین و تصفیه آب در تهران آگاهی ندارند و مسئولان آبفای استان تهران باید در این باره مردم را آگاه کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب ، زهرا صدراعظم نوری با اشاره به این‌که آبفا و شهرداری روابط پیوسته و متقابلی دارند ادامه داد: اکنون باید همه ما برای حفظ منابع آبی و مدیریت مصرف آن بکوشیم و هیچ کوششی دریغ نکنیم. 

او افزود: شهر بزرگی همانند تهران که سرانه بارندگی آن در حال حاضر به‌شدت کاهش یافته است، باید از منابع آبی خود حداکثر استفاده بهینه را انجام دهد.
نوری با تاکید بر این‌که آب شرب باید تنها برای مصرف شرب به کار رود، تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید منابع آب شرب برای مصارف غیر به کار گرفته شود.
او با تاکید بر لزوم استفاده صددرصدی از آب خام برای آبیاری فضای سبز شهر تهران از بهره‌برداری 10 میلیون مترمکعب پساب تصفیه‌خانه‌های تهران برای آبیاری فضای سبز این شهر خبر داد.
زهرا صدراعظم نوری در نشست مشترک شورای اسلامی شهر تهران با مدیرعامل آبفای استان تهران در خصوص استفاده از منابع آبی برای آبیاری فضای سبز شهر تهران گفت: طبیعتا منابع آب به عنوان منابع با ارزش شهر محسوب می‌شوند لذا باید متناسب با ظرفیت موجود و میزان مصرف برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.
رئیس کمیسیون بهداشت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر درصد بسیار بالایی از آبیاری شهر تهران توسط آب خام انجام می‌شود و شهرداری تهران با تعاملی که با شرکت آب و فاضلاب دارد، با توجه به احداث تصفیه‌خانه‌های متعدد در نقاط جنوبی، غربی و مرکزی شهر تهران که توسط این شرکت به بهره‌برداری رسیده است در همکاری با آبفای استان تهران از پساب این تصفیه‌خانه‌ها برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کنند.
وی افزود: در جلسه امروز موضوع آبیاری فضای سبز شهر تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به نیاز شهر تهران برای آبیاری فضای سبز و هم‌چنین میزان پسابی که توسط شرکت آب و فاضلاب تولید می‌شود، مقرر شد که افزایش استفاده از آب خاک توسط پساب تولیدی این تصفیه‌خانه‌ها افزایش پیدا کند.
صدراعظم نوری با تاکید بر برخورد با استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز گفت: هر کجا که از آب شرب برای آبیاری استفاده شود، قطعا برخورد خواهیم کرد و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز به عنوان ناظر عالی در این حوزه با هر گونه تخلف به شدت برخورد می‌کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مردم-باید-از-دشواری-تامین-اب-اگاه-شوند.bos