شماره: 519959 تاریخ : 1399/07/01-11:14:15

معاون آب و آبفای وزیر نیرو اعلام کرد:

مدیریت حوضه های آبریز با مشارکت همه ذینفعان

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: مدیریت حوضه های آبریز با مشارکت همه ذینفعان آب شکل خواهد گرفت.

به گزارش بانک و صنعت، قاسم تقی زاده خامسی روز سه شنبه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: روزهای اخیر در کنار کارهای بسیاری که تا پایان دولت در وزارت نیرو برای انجام آن برنامه ریزی شده است، تغییر ساختار حوضه آب با نگاه فرابخشی یکی از مهمترین مسائلی است که با یکپارچه سازی آب روستایی و شهری آغاز و با انتصاب معاون آب و آبفا به مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه یافت.

وی ادامه داد: گام بعدی تشکیل مدیریت حوضه های آبریز است که با مشارکت همه ذینفعان آب خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران نوشت: اهم ویژگی های ساختار پیشنهادی را می توان در قالب ایجاد یکپارچگی در ساختار ستادی و ملی و برقراری ارتباط نظام مند بین مدیریت بخش آب با کارگروه های سازگار با کم آبی در استان ها، ایجاد و استقرار سازمان های مدیریت حوضه ای، مدیریت بخش آب کشور از مرز استانی به مرزهای هیدرولوژیکی و ایجاد یکپارچگی در ساختارها شرکت های آب و فاضلاب بیان کرد.

تقی زاده خامسی افزود: تقویت جایگاه مطالعه ها و داده های منابع آب، ایجاد ساختار وساز و کارهای رسمی در حوزه های اجتماعی و مشارکت مردمی و نیز تقویت و ارتقای جایگاه دیپلماسی آب از دیگر مواردی است که می توان بیان کرد.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو در نیمه شهریورماه خبر از تشکیل ستاد مدیریت بهم پیوسته حوضه های آبریز داد و گفت: ستاد مدیریت بهم پیوسته حوضه های آبریز کشور از امروز با هدف اعمال مدیریت واحد بر این حوضه ها آغاز بکار کرد.

رضا اردکانیان در مراسم آغاز رسمی پروژه ساز و کاری استقرار مدیریت بهم پیوسته حوضه های آبریز در محل شرکت مدیریت منابع آب ایران، افزود: مقدمه های لازم برای این کار از مدت ها پیش آغاز شده بود تا امروز وارد مرحله عملیاتی شد.

وی استقرار مدیریت بهم پیوسته حوضه های آبریز کشور را یکی از اقدام های ضروری برای ساماندهی حوضه های آبریز برشمرد و گفت: ساختار فعلی ساختاری کامل بخشی است که توانایی لازم را نیز نداردو برخی مواقع حتی مشکل آفرین نیز است و باید از این ساختار فاصله گرفت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مدیریت-حوضه-های-ابریز-با-مشارکت-همه-ذینفعان.bos