شماره: 522241 تاریخ : 1399/08/12-01:25:07

مدل همکاری پست با استارت آپ های طرف قرارداد مشخص شد

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست در تشریح تازه ترین وضعیت پروژه سکوی تجارت الکترونیک پست (ستاپ) گفت: تاکنون 50 تفاهم نامه با مراکز رشد و پارک علم و فناوری ها و شتابدهنده های استان ها امضا کردیم و با احتساب مراکز علم و فناوری، اکنون 61 مرکز طرف قرارداد شرکت پست هستند.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست و به نقل از ماهنامه پیوست، محمدرضا قادری از انعقاد 12 قرارداد همکاری با استارت آپ ها خبر داد و افزود: سه قرارداد اجاره فضا هم داشتیم، یعنی سه استارت آپ در پست ساکن شدند.

وی در مورد نتیجه این فراخوان ها برای جلب همکاری با شرکت های خصوصی و استارت آپ های بزرگ در سکوی تجارت الکترونیک گفت: در بخش شتاب دهی ما با استارت آپ هایی قرارداد بستیم که نوپا هستند و می خواهند از خدمات پست بهره مند شوند. اما در سکوی تجارت الکترونیکی بخش دیگری برای همکاری با بخش خصوصی و استارت آپ های بزرگ در نظر داریم.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست یادآوری کرد: در این مورد سال گذشته فراخوان هایی هم منتشر کردیم. این مجموعه ها قصد دارند سکوی تجارت الکترونیکی را توسعه دهند. یعنی به عنوان مثال سرویس ایمیل و پیام رسان و مرکز تماس عرضه کند یا حتی در بخش عملیات پیک شهری و درون شهری ارائه دهند.

وی با بیان اینکه پیگیری فراخوان ها به خاطر کرونا و برخی مسائل چون انتخابات سال گذشته عقب افتاد و هم اکنون آنها طرح های خود را برای نحوه همکاری با استارت آپ ها و شرکت ها در حوزه های مختلف آماده کردند، ادامه داد: در آبان ماه جلسات هم اندیشی با این شرکت ها و استارت آپ ها برگزار خواهیم کرد.

قادری با اشاره به اینکه اگر فراخوان بیشتری منتشر می کردیم، حجم شرکت های حاضر افزایش می یافت و نمی توانیم مدیریت کنیم افزود: فراخوانها را برای این منتشر کردیم تا فعالان این حوزه را شناسایی کنیم، به همین خاطر دیگر فراخوان منتشر نکردیم چون در بررسی های خود دریافتیم نباید به صورت مستقیم با استارت آپ ها وارد مذاکره شویم. ما تاکنون 7 فراخوان منتشر کردیم و 90 شرکت اعلام آمادگی کردند.

وی ادامه داد: به این نتیجه رسیدیم که توسط مراکز علم و فناوری یا شتاب دهنده ها با شرکت های خصوصی و استارت آپ ها تعامل کنیم. فراخوان ها فرصت خوبی بود تا ما مدل کاری و روش تعامل خود با شرکت ها و استارت آپ ها را استخراج کنیم.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست اضافه کرد: سال گذشته چندین بار با استارت آپ ها جلساتی برگزار و نظراتشان را دریافت کردیم. مدل همکاری شرکت پست با شرکت ها و استارت آپ ها مشخص شده است و الان نوبت آن است که جلساتی برگزار کنیم و مدل همکاری را با آنها در میان بگذاریم و سپس گام به گام پیش برویم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مدل-همکاری-پست-با-استارت-اپ-های-طرف-قرارداد-مشخص-شد.bos