شماره: 445957 تاریخ : 1397/10/24-08:26:30

به‌رغم اعتراض اتاق بازرگانی تهران و ارسال نامه به وزیر صنعت، معدن و تجارت

محدودیت و ممنوعیت‌های ثبت‌سفارش هم‌چنان ادامه دارد

اعضای اتاق بازرگانی که تاریخ صدور کارت آنها از اسفند 1396 به بعد است، هم‌چنان امکان ثبت‌سفارش ندارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، با وجود اعتراض رسمی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نسبت به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی که سازمان صنعت، معدن و تجارت مغایر با تصویب‌نامه هیات وزیران اعمال می‌کند، این ممنوعیت‌ها هم‌چنان پابرجاست و برای نمونه دارندگان کارت بازرگانی با تاریخ صدور بعد از اسفند ماه 1396 امکان ثبت سفارش ندارند و درخواست‌های آنها برای ثبت سفارش کالا مورد تایید قرار نمی‌گیرد.

این در حالی است که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران طی نامه‌ای به امضای مسعود خوانساری خطاب به رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در تاریخ سوم دی ماه نسبت به حداقل شش مورد محدودیت، از جمله عدم تایید ثبت سفارش کارت‌های اسفند 96 به بعد، انتقاد کرده بود.

در نامه رئیس اتاق تهران به وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده بود: «مستدعی است دستور بازنگری و بررسی مجدد دستورالعمل مزبور و حذف موارد مغایر با تصویب‌نامه هیات محترم وزیران و تعدیل سایر موارد متناقض با ماهیت فعالیت تجاری را صادر فرمایید.»

در تصویب‌نامه هیات وزیران برای کارت‌های بازرگانی تازه صادرشده صرفاً محدودیت میزان واردات در سال اول دیده شده است اما سازمان صنعت، معدن و تجارت با وضع محدودیت‌هایی فراتر، ثبت‌سفارش‌ انجام گرفته توسط دارندگان این کارت‌ها را تایید نمی‌کند. در حالی فعالان اقتصادی با توجه به دستورالعمل‌ها و اصلاحیه‌های اخیر، زمان قابل توجهی را برای دریافت کارت بازرگانی صرف می‌کنند اما نمی‌توانند فعالیتی در حوزه تجارت خارجی (واردات) داشته باشند.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران به این دسته از اعضای خود اعلام می‌کند به منظور استیفای حقوق آنها و ضرورت تسهیل و توسعه تجارت، تمام تلاش خود را به جهت رفع این مشکل معطوف داشته است.

خبر مرتبط  (نامه رئیس اتاق تهران به وزیر صنعت، معدن و تجارت)


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/محدودیت-و-ممنوعیت‌های-ثبت‌سفارش-هم‌چنان-ادامه-دارد.bos