شماره: 542907 تاریخ : 1399/10/22-01:00:12

ارباب افضلی

مبادلات مالی در شرایط تحریم را باید به میانبرهای فرعی منتقل کرد

یک مقام مسئول در پژوهشکده پولی و بانکی، با تاکید بر اینکه در دوران تحریم باید مبادلات مالی را به میانبرهای فرعی منتقل کرد، گفت: باید از شاهرگی عمل کردن به سمت مویرگی عمل کردن برویم.

به گزارش بانک و صنعت، محمد ارباب افضلی کارشناس ارشد گروه بانکداری پژوهشکده پولی و بانکی در سلسله نشست های هفتمین همایش سالانه اقتصاد مقاومتی که با عنوان مبادلات مالی تحریم ناپذیر برگزار شد، گفت: مهمترین اثرگذاری حوزه تحریم، انتقال مبادلات مالی و تجاری از بستر اصلی و رسمی به میانبرهای فرعی است که به نوعی از شاهرگی عمل کردن به مویرگی عمل کردن تغییر پیدا می کند.

وی افزود: ایران در تولید یک سری از کالاها و خدمات مزیت هایی دارد که ده سال است آن ها را کنار گذاشته ایم؛ این در حالی است که آحاد جامعه اقتصادی باید بدانند گرایش به چه سمت است؛ به این معنا که اگرچه توسعه محور شرق، بحثی راهبردی و پرکاربرد است، اما مغفول به نظر می رسد.

به گفته ارباب افضلی، تمرکز وقتی به سمتی رود، در آن حوزه علی رغم تحریم قوی تر خواهیم شد. کشورهایی که منافع پایدار داشته باشند به آسانی تحت تأثیر تحریم قرار نمی گیرند.

وی اظهار داشت: کشور باید وارد فضایی دیگر شود. همان طور که چین فهمید بدون اقتصاد قوی، فرو می پاشد الآن وقت همان چرخش است؛ اما در این زمینه، اجماع مهم است. ثبات نظامی و امنیتی ایران به جهت تمرکزی بود که در بعد امنیتی و هسته ای داشت.

ارباب افضلی گفت: هند و چین وقتی در اینجا منافع پایدار داشته باشند به راحتی با تحریم آمریکا شانه خالی نمی کنند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مبادلات-مالی-در-شرایط-تحریم-را-باید-به-میانبرهای-فرعی-منتقل-کرد.bos