شماره: 490658 تاریخ : 1398/06/20-12:23:45

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان:

مالیات مهم‌ترین منبع تأمین هزینه‌های جاری کشور

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در پیش از خطبه‌های نماز جمعه، مالیات را مهم‌ترین منبع تأمین هزینه‌های جاری کشور معرفی کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی، بی‌نیاز، مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: نظام مالیاتی در جمهوری اسلامی ایران همواره از جایگاه والا و ارزنده‌ای برخوردار بوده و درآمدهای مالیاتی در کنار درآمدهای حاصله از نفت، نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و تأمین بخشی از هزینه‌های جاری کشور ایفا می‌کند.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بابیان اینکه فرار مالیاتی جرم است، گفت: آن‌که از دادن مالیات به دولت خودداری می‌کند، در حقیقت کشور را به پول نفت وابسته می‌کند و وقتی کشور به پول نفت وابسته شد، مشکلاتی مانند تحریم و ارزانی نفت اقتصاد کشور را مختل می‌کند.
وی با اشاره به پیاده‌سازی طرح جامع مالیاتی و شفاف‌سازی نظام مالیاتی در استان خاطرنشان کرد: امسال شاهد حرکت بزرگی در نظام مالیاتی در قالب اجرای کامل نظام جامع اطلاعات مالیاتی هستیم که با اجرای آن، اقتصاد کشور به سمت شفاف‌سازی و کاهش فرارهای مالیاتی سوق خواهد یافت.
بی‌نیاز ادامه داد: نظام مالیاتی در دوره جدید، رویکردی متفاوت با دوره‌های پیشین اتخاذ نموده و در حقیقت پلی از جنس اعتماد و همدلی میان نظام مالیاتی و مردم ایجاد شده و اعتمادسازی، مردم محوری، تعامل با مخاطبان و جلب رضایت‌مندی آن‌ها و به‌طورکلی حرکت در چارچوب اعتماد و قانون، از مهم‌ترین رویکردهای حاکم بر عملکرد این دستگاه در این دوره است.
مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان خاطرنشان کرد: با اجرای ملی طرح جامع مالیاتی، عملا تمامی اطلاعات درآمدی و هویتی فعالان اقتصادی در آن ثبت و ضبط‌شده و اقتصاد کشور به سمت شفافیت هرچه‌تمام‌تر سوق خواهد یافت.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/مالیات-مهم‌ترین-منبع-تامین-هزینه‌های-جاری-کشور.bos