شماره: 512125 تاریخ : 1399/02/14-01:44:42

لوفتهانزا در عوض کمک مالی باید 25.1 درصد سهام خود را به دولت بدهد

هواپیمایی لوفتهانزا حاضر شده است به ازای دریافت 10 میلیارد یورو کمک دولتی، بخش خیره کننده ای از سهام خود را به دولت واگذار کند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، خبرگزاری اشپیگل آلمان گزارش داد هواپیمایی لوفتهانزا حاضر شده است به ازای دریافت 10 میلیارد یورو کمک دولتی، بخش خیره کننده ای از سهام خود (25.1 درصد) را به دولت آلمان واگذار کند. در این گزارش اشاره شده است این شرکت در هر ساعت از قرنطینه کرونا 1 میلیون یورو ضرر می کند.

از کل این مقدار 5.5 میلیارد یورو به ازای واگذاری سهام بدون حق رأی به دولت، به این شرکت پرداخت می شود و دولت هم در عوض خواهان پرداخت سود تضمینی 9 درصدی خواهد بود.

3.5 میلیارد یورو وام دیگر توسط بانک توسعه دولتی کردیتانستالت به این شرکت تزریق خواهد شد.

اشپیگل در گزارش خود نوشته است که به درخواست شرکت لوفتهانزا ممکن است بلژیک و اتریش هم برای کمک به این شرکت مشارکت داشته باشند.

رویترز پیش از این با اشاره به منابع آگاه گزارش داده بود که لوفتهانزا در حال مذاکره برای دریافت کمک 9 میلیارد یورویی است که وام هایی از سوی آلمان، اتریش و سوئیس 6 میلیارد یورو از این میزان را تشکیل داده و 3 میلیارد یورو هم به ازای واگذاری سهام شرکت گردآوری خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/لوفتهانزا-در-عوض-کمک-مالی-باید-251-درصد-سهام-خود-را-به-دولت-بدهد.bos