شماره: 518881 تاریخ : 1399/06/13-05:42:29

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ایلام تأکید کرد:

لزوم هم افزایی در حوزه های مختلف صنعت، معدن و تجارت استان ها

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف از تشکیل شورای هم خانواده سازمان های صمت استان ها را فرصتی برای ایجاد هم افزایی در حوزه های مختلف صنعتی، معدنی و تجاری استانها دانست و بر ضرورت نگاه مشترک به حل مسائل ادارات هم خانواده تأکید کرد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، برات قبادیان به عنوان معاون معین استان ایلام در جلسه شورای هم خانواده صنعت، معدن و تجارت این استان به تشریح اولویت های مورد نظر سرپرست وزارت صمت پرداخت و گفت: موضوع تنظیم بازار، تامین ارزاق موردنیاز مردم و مدیریت تولید و تامین اقلام مبارزه با کرونا، از اهم مواردی است که باید با تعامل و برگزاری مدون جلسات شورای هم خانواده در دستور کار باشد.
وی افزود: علاوه بر همکاری با واحدهای هم خانواده، تعامل با سایر دستگاه ها و سازمان ها برای دستیابی به اهداف ترسیمی وزارت صمت امری ضروریست.
این مسئول اضافه کرد: معاونین معین پیگیر اموارت استان ها می باشند و پیشنهاد کردند تا مسئولین ارشد استان در جلسات شورای معاونین وزارت صمت به منظور حل مشکلات حضور یابند.
رئیس سازمان صمت استان ایلام نیز در ادامه به تشریح وضعیت تولید وتجارت پرداخت وگفت: استان ایلام دارای 530 واحدصنعتی باسرمایه گذاری 34950میلیارد تومان می باشد و با این حجم سرمایه گذاری زمینه اشتغال 9570 نفر فرآهم شده است.
رضا محمد رحیمی افزود: تعداد34 هزارواحدپروانه کسب، 15سیلو ذخیره گندم، 233انبارفعال ثبت شده درسامانه جامع انبارها و 21 مورد سردخانه در استان فعالیت می نمایند.
این مسئول با بیان تاثیر کرونا بر موضوع صادرات دراستان خاطرنشان کرد: تعداد 158 کارت بازرگانی فعال در استان وجود دارد و در سال گذشته 1/2 میلیارد دلار صادرات از مرز مهران صورت گرفته است.
در این جلسه روسای ادارات هم خانواده نیز به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته، وضعیت موجود و بیان مشکلات و درخواست های حوزه کاری خود پرداختند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/لزوم-هم-افزایی-در-حوزه-های-مختلف-صنعت-معدن-و-تجارت-استان-ها.bos