شماره: 338466 تاریخ : 1397/02/11-12:52:29

مدیرعامل شرکت ملی گاز:

قطار توسعه صنعت گاز ایران توقف ندارد

مدیرعامل شرکت ملی گاز از تلاش این شرکت برای رفع محدودیت‌ها خبر داد و گفت: گاز زیرساخت توسعه کشور است و هیچ‌گاه در مسیر توسعه خود، توقف نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمیدرضا عراقی صبح امروز (سه‌شنبه، 11 اردیبهشت‌ماه)، از طریق ویدئوکنفرانس با همه کارکنان صنعت گاز کشور به گفت‌وگو نشست و موفقیت این شرکت در انجام وظایف خود را به 70 هزار نیروی شاغل به کار در صنعت گاز، تبریک گفت.

وی، شرکت ملی گاز را یکی از موفق‌ترین شرکت‌های کشور در سال‌های اخیر برشمرد و افزود: این موفقیت در پی ارائه خدمات مطلوب به مشترکان، پایداری تامین گاز طبیعی و رفع دغدغه تامین انرژی مورد نیاز کشور در بخش‌های داخلی و صادراتی، حاصل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز، ضمن تبریک روز کارگر، خطاب به کارکنان صنعت گاز کشور گفت: همه ما کارگران صنعت گاز کشور هستیم، چه آنان که با اندیشه و مدیریت خود کار می‌کنند و چه کسانی که به صورت فیزیکی مشغول به کار هستند، همه در راه اعتلای کشور و افزایش رفاه مردم گام برمی‌داریم و شاغل بودن در صنعتی که برای ایران ارزآوری دارد و رفاه مردم را سبب می‌شود، مایه افتخار ماست.

معاون وزیر نفت در امور گاز، با اشاره به نام‌گذاری امسال به عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی مقام معظم رهبری، شرکت ملی گاز را در اجرای این شعار، موفق اعلام کرد و توضیح داد: حدود 30 سال قبل، ما توان تولید ابتدایی‌ترین تجهیزات مورد نیاز خود را نداشتیم و همه کالاهای مورد نیاز را از خارج کشور وارد می‌کردیم، حتی گازرسانی به شهرها و روستاهای کشور بدون وجود کنتور انجام می‌شد و قادر به تولید کنتور گاز در داخل کشور نبودیم، اما اکنون به جایگاهی رسیده‌ایم که نه تنها بیش از 90 درصد از تجهیزات مورد نیاز را در داخل کشور تولید می‌کنیم، بلکه توانایی صادرات این تجهیزات به خارج مرزهای ایران را نیز داریم.

عراقی، گام نخست در تحقق شعار سال را استفاده از ابتدایی‌ترین کالاهای مورد نیاز در زندگی شخصی و سازمانی عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از تولید ملی یکی از راه‌های کسب استقلال است. استقلال هنر کشور است و مسیری برای تعامل صحیح با جهانیان محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با تاکید بر این‌ که تولید ملی باید در سایه نظارت جدی و دقیق انجام شود، گفت: هدف ما جهش از  کمیت به سوی کیفیت است، این موضوع باید در همه ابعاد صنعت گاز کشور از تولید و فرآورش تا انتقال و گازرسانی و حتی رفتار و برخورد کارکنان و کنتورخوانان به عنوان سفیران شرکت ملی گاز، مشهود باشد.

وی شرکت ملی گاز را سازمانی با منابع مالی کم و مشکلات فراوان توصیف کرد و افزود: ما محدودیت‌ های فراوانی داریم که باید آنها را رفع کنیم، اما هیچ‌گاه در اندیشه توقف نیستیم، زیرا صنعتی که زیرساخت توسعه کشور است باید به همگان ثابت کند یک صنعت قوی، محکم و قابل اتکا است. 

معاون وزیر نفت در امور گاز در ادامه سخنان خود، خبرهای خوبی برای کارکنان پیمانکار و قرارداد مدت موقت در صنعت گاز داشت و تاکید کرد که با جدیت به دنبال حل مشکلات این کارکنان است.

عراقی که همواره در تمامی سخنرانی‌های خود بر «برند شدن» شرکت ملی گاز تاکید دارد، تحقق این موضوع را وابسته به کارکنان صنعت گاز کشور دانست و اظهار کرد: افزایش سطح اعتماد در سازمان، افتخار کردن به شغلی که داریم، ایجاد فضای نشاط‌آور و رشد خلاقیت، گام‌هایی هستند که شرکت ملی گاز را به الگویی برای دیگر شرکت‌ ها و سازمان‌ ها تبدیل می‌کند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/قطار-توسعه-صنعت-گاز-ایران-توقف-ندارد.bos