شماره: 490227 تاریخ : 1398/06/10-10:39:35

قدردانی استاندار سمنان از کارکنان امور مالیاتی استان

استاندار سمنان از تلاش دلسوزانه و سلامت اداری کارکنان امور مالیاتی استان تمجید و تقدیر کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی، آشناگر، استاندار سمنان، با حضور در اداره کل امور مالیاتی استان، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف اداره کل از روند کمی و کیفی ارائه خدمات به مودیان مالیاتی آشنا شد.
استاندار سمنان مالیات را یکی از منابع درآمدی دولت برشمرد و افزود: وصول مالیات در این شرایط که دیگر منابع درآمدی دولت با مشکل روبرو است امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.
آشناگر با اشاره به توسعه استان از طریق مالیات بیان نمود: در سال جاری 515 میلیارد تومان درآمد مالیاتی برای استان برآورد شده و این در حالی است که کل اعتبارات استان 508 میلیارد تومان است.
استاندار سمنان تصریح کرد در سال گذشته 130 میلیارد ریال در قالب عوارض ارزش‌افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شد که این مبلغ معادل بودجه عمرانی استان است.
آشناگر بابیان اینکه توسعه استان منوط به عملکرد امور مالیاتی است ادامه داد: در حال حاضر کشور ما با یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی روبرو است و در این شرایط امور مالیاتی نقش مهمی می‌تواند ایفا کند.
استاندار سمنان بابیان اینکه میزان وصول مالیات به رونق تولید وابسته است افزود: باید همه توان خود را برای رفع موانع تولید و تحقق رونق تولید به‌کارگیریم.
وی بابیان اینکه وضعیت تولید در استان سمنان نسبت به دیگر استان‌ها بهتر است ادامه داد: در استان 600 واحد معدنی فعال وجود دارد که از ناحیه تحریم‌ها آسیبی نمی‌بینند، ضمن اینکه بخش صنعت استان نیز خوشبختانه باوجود کمبودها و فشارهایی که بر آن واردشده وضعیت بهتری نسبت به دیگر استان‌ها دارد.
استاندار سمنان ضمن تأکید بر همکاری کلیه دستگاه‌های اجرایی با بخش خصوصی و تولیدکنندگان افزود: همکاری خوب اداره کل امور مالیاتی استان در حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و بخشودگی جرائم قابل‌تقدیر است و این نوع نگاه باید تقویت یابد.
وی گفت: باید تا حد امکان با بهره‌گیری از فناوری‌ها و سیستمهای الکترونیکی ارتباط مستقیم کارکنان با مودیان را کمتر کنیم تا هم سلامت اداری بیشتر شود و هم سرعت اجرای کارها افزایش یابد.
در حاشیه این دیدار عباس بی نیاز، مدیرکل امور مالیات سمنان، ضمن ارائه گزارشی از روند انجام امور و طرح جامع مالیاتی عنوان کرد: در سال 97 درآمدهای مالیاتی استان با رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته تحقق یافته است.
بی‌نیاز در خاتمه ضمن تأکید بر همکاری اداره کل امور مالیاتی استان با فعالان اقتصادی افزود: رویکرد اداره کل امور مالیاتی استان همواره همکاری و هماهنگی با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان است و امور مالیاتی استان اصل را بر برائت گذاشته و به دنبال توافق با مودیان مالیاتی است و چنانچه اسناد و مدارک مثبته به دست آید که با درآمد ابرازی مودیان و اظهارنامه مغایرت داشته باشد مالیات این بخش از درآمد کتمان شده با جریمه مطالبه خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/قدردانی-استاندار-سمنان-از-کارکنان-امور-مالیاتی-استان.bos