شماره: 351985 تاریخ : 1397/04/17-03:25:46

تالار حافظ در تدارک استقبال از اولیه عرضه اولیه بورس؛

فلزات اساسی، رایانه و چند رشته ای ها مورد اقبال امروز بورس

بررسی روند معاملات امروز نشان می دهد حجم معاملات نسبت به دیروز 30 درصد و ارزش معاملات 33 درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ در معاملات روز جاری سرمایه گذاران بیش از 816 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر دارایی های مالی را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بالغ بر یک هزار و 868 میلیارد ریال بود و در 62 هزار نوبت معاملاتی به ثبت رسید.

بررسی روند معاملات امروز نشان می دهد حجم معاملات نسبت به دیروز 30 درصد و ارزش معاملات 33 درصد کاهش یافته است.

در همین زمینه شاخص کل بورس تهران، امروز با افت 200 واحدی به کار خود پایان داد. این افت در حالی به ثبت رسید که بازار در دقایق ابتدایی با روندی پرقدرت فعالیت خود را آغاز کرد و در ادامه تحت تاثیر شناسایی سود از سوی سهامداران با افزایش عرضه همراه شد. به این ترتیب در پایان معاملات امروز شاخص کل در سطح 110 هزار و 851 واحدی به کار خود پایان داد.

شاخص کل هم وزن نیز امروز 73 واحد نزولی شد و شاخص بازارهای اول و دوم به ترتیب 131 و 481 واحد افت کردند.

معاملات منفی نماد شرکت های گل گهر، فولاد مبارکه و تاپیکو باعث افت امروز شاخص کل شد. این در حالی بود که اثر مثبت معاملات صنایع پتروشیمی خلیج فارس، خدمات انفورماتیک، گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه گذاری امید مانع از افت بیشتر این متغیر شد.

در معاملات روز یک شنبه شاخص صنعتی فنی مهندسی با رشد بیش از 2 درصدی ، بیشترین بازدهی را میان صنایع بورسی ثبت کرد. این در حالی بود که شاخص صنعت وسایل ارتباطی و گروه ذغال سنگ با بیشترین افت و بازدهی منفی به کار خود پایان دادند.

بررسی وضعیت صنایع بورسی نشان می دهد گروه فلزات اساسی، شیمیایی و خودرویی ها با بیشترین ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

همچنین گروه های فلزات اساسی، رایانه و فعالیت های وابسته و شرکت های چند رشته ای بیشترین تاثیر مثبت و صنایع خوردو و ساخت قطعات، محصولات شیمیایی و استخراج کانه های فلزی بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص ثبت کردند.

سهامداران شرکت های موتورسازان تراکتورسازی ایران، پاکشو، دوده صنعتی پارس، حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، صنعتی بهشهر، سرمایه گذاری توکا فولاد و آهنگری تراکتورسازی ایران امروز شاهد بیشترین رشد قیمتی در سهام خود بودند.

 این در حالی بود که نماد شرکت های پارس دارو، سامان گستر اصفهان، پتروشیمی آبادان، مهرکام پارس، سرما آفرین، محورسازان ایران خودرو و ایرکا پارت صنعت امروز با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سرمایه گذاران بورسی در روز جاری برای خرید واحدهای صندوق امین یکم، اوراق صکوک سایپا، سهام پاکشو، اوراق صکوک مخابرات، سهام کنتورسازی، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر و امین یکم بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را داشتند. حجم خرید در نمادهای با برترین تقاضا بیش از 12 میلیون برگه بود.

در سوی دیگر تالار حافظ، گروهی از سرمایه گذاران بورسی برای خروج از اوراق صکوک سایپا، اوراق صکوک گل گهر، اوراق صکوک مخابرات ، واحدهای صندوق کیان و سهام شرکت گل گهر بیشترین عرضه ها را داشتند. حجم عرضه در این نمادها به سه میلیون سهم نیز نرسید.

در پایان معاملات امروز 115 شرکت با معاملات مثبت و 240 شرکت با معاملات منفی به کار خود پایان دادند. همچنین فعالان برای خرید سهام صنایع فلزات اساسیِ، محصولات کاغذی و شرکت های چند رشته ای تمایل داشتند.

این در حالی بود که سرمایه گذاران بورسی برای خروج از سهام گروه های مواد و محصولات دارویی، خودرو و ساخت قطعات و ماشین آلات و دستگاه های برقی تلاش می کردند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/فلزات-اساسی-رایانه-و-چند-رشته-ای-ها-مورد-اقبال-امروز-بورس.bos