شماره: 511847 تاریخ : 1399/02/09-01:25:56

دکتر حق شناس، استاندار گلستان:

فعالیت بانک مسکن در حوزه مسوولیت اجتماعی، تأثیرگذار و بازدارنده از آسیب های اجتماعی است

مجید اسدی فر مدیر شعب استان گلستان طی نشستی مشترک، با دکتر هادی حق شناس استاندار این استان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، طی این دیدار صمیمی که در محل استانداری برگزار شد، دکتر حق شناس استاندار گلستان طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیر شعب بانک مسکن، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس کشور، از 260 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل در استان گلستان، 30 هزار دانش آموز در شرق استان از جمله مراوه تپه، داشلی برون و ... در کمبود امکانات معیشتی و آموزشی به سر می برند و به ابزارهای آموزشی لازم برای تحصیل و یادگیری دسترسی ندارند، لذا آماده سازی زمینه های لازم و همیاری و مساعدت در تهیه و فراهم کردن ابزارهای آموزشی، می تواند کمک شایانی به حوزه آموزش کشور و استان جهت انتقال محتوای دروس آموزشی به دانش آموزان نماید که این موضوع می طلبد به منظور جلوگیری از آسیب های اجتماعی دانش آموزان در آینده، تمامی بانکها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی استان در راستای مسوولیت اجتماعی خود در این حوزه ورود پیدا کرده و برای تهیه ابزارها و امکانات آموزشی مشارکت و همیاری نمایند.

استاندار گلستان اضافه کرد؛ آثار و عوارض ناشی از شیوع ویروس کرونا در بخش اقتصادی قابل جبران خواهد بود اما در بخش آموزش را نمی توان جبران کرد و می بایست آثار سوء آن را در این حوزه به حداقل رساند.

در ادامه این نشست مجید اسدی فر مدیر شعب استان ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری این نشست، گزارشی از وضعیت و عملکرد بانک مسکن استان در بخشهای مختلف ارایه کرد.

وی گفت: میزان تسهیلات پرداختی بانک طی سال 98، تعداد 12136 فقره به مبلغ 424/4 میلیارد ریال می باشد و در بخش اعطای تسهیلات به سیل زدگان استان، بانک مسکن از تعداد 5387 فقره پرونده های واگذار شده تاکنون به 5347 فقره بالغ بر 078/1 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است که نشان دهنده انجام 98 درصدی کار در این بخش بوده و 40 فقره باقیمانده به دلیل عدم مراجعه متقاضیان می باشد.

اسدی فر در ادامه افزود: در بخش تسهیلات ازدواجی، بانک مسکن استان مبلغ 050/241 میلیون ریال تسهیلات به تعداد 769 فقره به زوجین اعطاء نمود. مدیر شعب گلستان در ادامه سخنان خود به حوزه مسکن مهر اشاره کرد و اظهار داشت: در بخش مسکن مهر، بابت ساخت 016/43 واحد مسکونی در استان تسهیلات پرداخت شده است که از این تعداد، 383/38 واحد تعیین تکلیف و به فروش اقساطی تبدیل شده است و 4633 واحد نیز بلاتکلیف می باشد.

وی گفت: 1748 واحد مسکونی از پروژه هایی که دارای زمین دولتی و تفاهم نامه سه جانبه و تعاونی می باشند نیز داریم که بلاتکلیف بوده و پیشرفت فیزیکی آنها زیر 26 درصد و تا 12 درصد است.

مجید اسدی فر در ادامه عنوان کرد: مقرر شد پروژه 234 واحدی شرکت تعاونی مسکن سازان مهرکلاله که در حادثه رانش زمین آسیب دیده است، از محل منابع دولت و در قالب ستاد مدیریت بحران تسویه شود، اما این مهم تاکنون صورت نپذیرفته است.

اسدی فر همچنین در خصوص طرح اقدام ملی مسکن اظهار داشت؛ شیوه نامه مربوط به این طرح بزرگ به بانک ابلاغ شد و در سال 99 بانک مسکن متعهد به پرداخت تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال براساس مفاد تفاهم نامه های منعقده جهت احداث 140000 واحد مسکونی در کل کشور شده است. وی با بیان این مطلب، افزود: در طرح اقدام ملی، سهمیه تعیین شده برای استان گلستان بالغ بر 5752 واحد است که 430 فقره توسط اداره کل راه و شهرسازی و 200 فقره آن توسط بنیاد مسکن در حال حاضر قابل معرفی بوده و منابع اعتباری طرح از محل منابع بافت فرسوده شهری و صندوق پس انداز مسکن یکم می باشد.

مدیر شعب گلستان در ادامه بیان کرد: در حال حاضر بانک مسکن در استان گلستان 5629 فقره حساب صندوق پس انداز مسکن یکم دارد که در این حوزه 755 فقره تسهیلات بالغ بر 813/550 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت نموده است.

اسدی فر در بخش پایانی سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست صمیمی ، عملکرد بانک مسکن را در بخش کمک های اعطایی به سیل زدگان استان تشریح کرد و گفت: بانک مسکن از محل منابع بانک و کمک های نقدی مردم و همکاران نسبت به خرید و توزیع 1300 بسته آموزشی و لوازم التحریر در بین دانش آموزان ، 500 بسته معیشتی ، 63 دستگاه پنکه ایستاده در بین مردم مناطق سیل زده استان و نیز خرید و ارسال 81 تخته فرش 6 متری و 81 تخته پتو جهت توزیع در بین مردم سیل زده استان سیستان و بلوچستان اقدام کرده است.

وی اضافه کرد؛ در حال حاضر نیز تأمین اعتبار به منظور مشارکت در ساخت یک باب مدرسه 4 کلاسه در روستای یکه قوز سفلی شهرستان کلاله با رقم 450 میلیون تومان صورت پذیرفته که اقدامات اولیه آن انجام و در حال عقد تفاهم نامه با اداره کل نوسازی مدارس استان می باشیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/فعالیت-بانک-مسکن-در-حوزه-مسوولیت-اجتماعی-تاثیرگذار-و-بازدارنده-از-اسیب-های-اجتماعی-است.bos