شماره: 520228 تاریخ : 1399/07/06-01:38:48

جهرمی خبر داد:

فعال سازی اینترنت 5G برای کاربران خانگی تا پایان امسال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا اسفندماه سال جاری اینترنت 5G برای کاربران خانگی به صورت نقطه ای فعال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (یکشنبه) در مراسم رونمایی از کاربست های 5G در ایران و «انعقاد تفاهم نامه های خودروی خودران و بیمارستان هوشمند» که در سالن پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: با نگاه به تاریخ ایران در دوره­های مختلف درمیابیم که اتفاقات بسیاری برای کشور افتاده است اما کشور همچنان پابرجا است. لذا با شرایط اقتصادی و مشکلاتی که وجود دارد به آینده روشن اعتقاد دارم.

وی افزود: این را تاریخ ما همیشه ثابت کرده است، آینده روشن فقط برای یک فرد نیست؛ برای کل کشور است. در همه دولت­ها و دوره­ها همواره مشکلاتی وجود داشته لذا مهم ترین مسئله تلاش برای رسیدن به رویای آینده روشن است.

جهرمی با بیان اینکه ایران هوشمند برنامه وزارت ارتباطات برای آینده روشن است، گفت: دانشگاه تهران این برنامه را نوشت و اندیشمندان از حوزه های مختلف روی آن کار کردند و منظومه مدونی از فعالیت ها تدوین شد. این برنامه سه ماه است که به شورای عالی فضای مجازی ارائه شده و رئیس جمهور دستور داده که در نوبت بررسی قرار گیرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سهم اقتصاد دیجیتال در آینده دنیا، گفت: همانطور که اکنون سهمی از اقتصاد مربوط به اقتصاد غیرنفتی مانند فرش و پسته است در آینده نزدیک اقتصاد دیجیتال نیز به عنوان یک اقتصاد غیرنفتی سهمی از اقتصاد دارد.

وی با بیان اینکه برای ورود نسل سوم تلفن همراه به کشور دوازده سال مقاومت شد، افزود: در این مدت، فرصت طلایی که برای همزیستی با تکنولوژی روز آن زمان دنیا نیاز بود از دست رفت و زمانی که بر اساس نیازها این تکنولوژی وارد کشور شد عده ای نگران فضای مجازی و آفت های آن شدند.

طبق گفته جهرمی، ایران پنجمین کشور دارای تکنولوژی 5G در منطقه خاورمیانه است که بر اساس برنامه ششم توسعه تا سال 1404، ده درصد توسعه شبکه ملی اطلاعات در بسترهای جدید مانند نسل پنجم باید انجام شود.

وی با تاکید براینکه بخشی از عقب افتادگی در حوزه ثابت باید توسط 5G، جبران شود، خبر داد: تا اسفندماه سال جاری اینترنت 5G برای کاربران خانگی به صورت نقطه ای فعال خواهد شد.

جهرمی افزود: امروز آغاز بکار نسل پنجم تلفن همراه را با کاربردهای آن آغاز کردیم و در ابتدا برای اینترنت خانگی سرویس ارائه می شود.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/فعال-سازی-اینترنت-5G-برای-کاربران-خانگی-تا-پایان-امسال.bos