شماره: 518707 تاریخ : 1399/06/11-01:40:27

مدیر فنی طرح سهام عدالت:

فروش سهام عدالت بدون اجازه سهامداران انجام نمی شود

مدیر فنی طرح سهام عدالت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) گفت: فروش سهام عدالت بدون اجازه سهامداران انجام نمی شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از شرکت سپرده گذاری مرکزی، محمود حسنلو درباره انتشار برخی اخبار مبنی بر فروش 30 درصد دوم سهام مشمولان سهام عدالت بدون اجازه آنها افزود: بانک ها و کارگزاران تنها بعد از ثبت سفارش سهامداران، اجازه فروش سهام عدالت مشمولان را دارند.

وی اظهار داشت: در روزهای اخیر برخی از فروشندگان سهام عدالت اعلام کرده اند که وجوه اضافی به حسابشان واریز شده است و این امر شائبه فروش بیش از 30 درصد از سهام عدالت ایشان را به وجود آورده بود که این موضوع تنها به دلیل نحوه محاسبه و زمان فروش سهام عدالت این افراد است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

حسنلو در مورد فرایند فروش سهام مشمولان سهام عدالت افزود: سفارش فروش سهام عدالت از طریق شعب بانک ها به صورت 30 درصد و 60 درصد است، اما این سفارش ها در شرکت های کارگزاری به صورت انتخاب سهم و بین یک تا 60 درصد انجام می شود.

مدیر فنی طرح سهام عدالت گفت: شرکت سپرده گذاری مرکزی تنها وظیفه فراهم کردن زیرساخت های سفارش گیری معاملات را برعهده دارد و نقشی در فرایند معاملات و فروش سهام عدالت ندارد.

وی با بیان اینکه شرکت سپرده گذاری مرکزی، تمامی دسترسی ها برای پاسخگویی به سهامداران سهام عدالت را در اختیار بانک ها و کارگزاران قرار داده است، تصریح کرد: سهامداران در صورت هر گونه سوال یا ابهامی می توانند به بانک عامل یا کارگزار خود مراجعه کنند و از جزییات فروش سهام خود مطلع شوند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/فروش-سهام-عدالت-بدون-اجازه-سهامداران-انجام-نمی-شود.bos