شماره: 514566 تاریخ : 1399/03/27-01:34:18

معاون وزیر صنعت؛

فرصت صنعت سنگ های نیمه قیمتی و 550 هزار شغل مستقیم

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: امروز توسعه صنعت سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در کشور پیامد 550 هزار شغل مستقیم را در افق 1405 بدنبال دارد.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب پور افزود: با راه اندازی نخستین بازارچه تخصصی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان و همچنین امضای تفاهم نامه بین ایمیدرو و استانداری خراسان رضوی به منظور ایجاد بازارچه، فصل جدید توسعه این صنعت با راهبری ایمیدرو آغاز شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو افزود: این سازمان ذیل اهداف توسعه ای در بخش معدن و صنایع معدنی، توسعه صنعت سنگ های قیمتی را از سال 98 با راه اندازی کارگروه بهینه سازی صنعت گوهرسنگ ها آغاز کرده است.

به گفته وی، ایجاد بازارچه های گوهرسنگ ها، تسهیل صادرات، ایجاد آزمایشگاه های استاندارد و تخصصی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و فعال سازی معادن گوهرسنگ ها از مهم ترین موضوعاتی است که در کارگروه بهین سازی صنعت گوهرسنگ ها در حال بررسی است.

غریب پور اضافه کرد: راه اندازی ستادی متشکل از کمیته های راهبردی، اکتشاف، قوانین و مقررات و بازار با عضویت انجمن های تخصصی این حوزه، برنامه ها را تا رسیدن به حصول نتیجه پایش می کند.

وی افزود: ایمیدرو در نخستین گام، با همکاری استانداری و شهرداری اصفهان، بازارچه تخصصی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی را در کشور راه اندازی کرد و بازارچه دیگری در این شهر حال احداث است.

رییس هیات عامل ایمیدرو یادآور شد: تفاهمنامه همکاری بین ایمیدرو و استانداری خراسان رضوی برای ایجاد بازارچه گوهرسنگ ها در شهر مشهد امضاء شد، قرار است طرفین با عملیاتی سازی مفاد این تفاهم نامه، اقدام به بهینه سازی و توسعه بازار گوهرسنگ ها مبتنی بر اصول علمی و تجاری شود.

ایران با کشف 68 نوع ماده معدنی از لحاظ تنوع در بین کشورهای جهان رتبه دهم را دارد و از نظر ذخایر شناسایی در جایگاه پانزدهم دنیا قرار دارد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/فرصت-صنعت-سنگ-های-نیمه-قیمتی-و-550-هزار-شغل-مستقیم.bos