شماره: 489959 تاریخ : 1398/06/03-03:40:26

فرش ایرانی به مشتریان خاص تعلق دارد / آمریکا یکی از مشتریان اصلی فرش دستباف ایران

وزیر صنعت: فرش ایرانی مشتریان خاص خود را دارد و با توقف صادرات فرش به آمریکا بعنوان یکی از مشتریان اصلی فرش دستباف ایران ، امکان بازاریابی جدید در شرق آسیا نیز وجود دارد.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت ، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز یکشنبه 3 شهریور 98 در آیین افتتاحه بیست و هشتمین نمایشگاه فرش درباره افزایش مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات اظهار کرد: طی درخواستی از بانک مرکزی خواستار افزایش مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات فرش از 7 به 12 ماه شدیم.

وزیر صمت نسبت به کاهش صادرات به آمریکا بعنوان یکی از مشتریان اصلی فرش دستباف ایران گفت: فرش ایرانی مشتریان خاص خود را دارد و با توقف صادرات فرش به آمریکا امکان بازاریابی جدید در شرق آسیا نیز وجود دارد، که با توجه به سلایق آن‌ها این امر انجام می شود. همچنین با وجود تحریم، استقبال کشورهای دیگر از نمایشگاه خوب بوده است و 14 سفیر به نمایندگی از این کشورها در افتتاحیه نمایشگاه حضور دارند.

رحمانی مهم‌ترین مشکل در این حوزه را تامین مواد اولیه و بازاریابی دانست و افزود: بخشی از این مشکل مربوط به بازار داخل است که با هماهنگی حل می‌شود، همچنین برای حل مشکل واردات مواد اولیه نیز در حال رایزنی هستیم.

به گزارش بانک و صنعت، بیست و هشتمین دوره از نمایشگاه فرش دستباف ایران، از 3 لغایت 9 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه بین الملل تهران برگزار می‌گردد.

گفتنی است، این نمایشگاه با 850 غرفه میزبان بازدید کنندگان خواهد بود.

 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/فرش-ایرانی-به-مشتریان-خاص-تعلق-دارد-امریکا-یکی-از-مشتریان-اصلی-فرش-دستباف-ایران.bos