شماره: 311919 تاریخ : 1396/10/02-02:23:09

فراخوان شهرستان ادب برای داستان‌نویسی با موضوع خلیج فارس

تازه‌ترین فراخوان شهرستان ادب در حوز «داستان کوتاه» با موضوع خلیج فارس منتشر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب برای زنده نگه داشتن نام خلیج فارس و یافتن استعدادهای جوان و توانا، فراخوان مسابقه خلیج فارس را منتشر کرد.

برای این فراخوان که عنوان «خلیج فارس، قطعه ای از پازل هویت ایرانیان» را دارد، پنج محور اصلی به عنوان سرفصل های اصلی «نسبت خلیج فارس با ایران» انتخاب و به نویسندگان پیشنهاد می شود:

1. نسبت زندگی تک‌تک ایرانیان با خلیج فارس

2. نسبت خلیج فارس با اقالیم متنوع ایران 

3. جایگاه خلیج فارس در هویت ملی ایرانیان 

4. نقش تاریخی خلیج فارس در ارتباطات بین المللی ایران با شرق و غرب

5. اهمیت خلیج فارس برای مردم خطه جنوب ایران  

بر اساس این فراخوان، 10  داستان برگزیده در قالب یک مجموعه‌داستان منتشر و به نویسندگان برتر یک عدد سکه نیم‌بهار  آزادی اهدا خواهدشد.

نویسندگان علاقه‌مند تا پایان دهه فجر (22 بهمن) سال 1396 فرصت دارند، داستان‌های خود را از طریق سایت شهرستان ادب به دبیرخانه مسابقه به آدرس www.shahrestanadab.com  بفرستند.

پیش از این نیز، موسسه شهرستان ادب در واکنش به مشکلات و مخاطرات محیط زیستی فراخوان «باغ ملی» را منتشر و با تجمیع آن ها کتابی را به چاپ رسانده بود. داستان‌های این مجموعه را محمدرضا بایرامی داستان‌نویس مشهور و برگزیده جایزه جلال گزینش کرده است. فراخوان نگارش داستان‌های محیط زیستی در اسفند 1395 منتشر شد و کتاب «ویلای کاکایی‌ها» محصول این فراخوان است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/فراخوان-شهرستان-ادب-برای-داستان‌نویسی.bos