شماره: 518735 تاریخ : 1399/06/11-05:20:12

به دستور رئیس جمهور افتتاح شد؛

فاز یکم پتروشیمی بوشهر با مشارکت بانک های صنعت و معدن و توسعه صادرات ایران به بهره برداری رسید

فاز یک بزرگترین پروژه پتروشیمی کشور از لحاظ حجم تولید به دستور رئیس جمهور و با مشارکت سندیکایی بانک صنعت و معدن و بانک توسعه صادرات ایران و فایناس دو میلیارد یورویی خارجی به بهره برداری رسید.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک صنعت و معدن، پتروشیمی بوشهر از این بانک 9 میلیارد یوان تسهیلات دریافت کرده است و ظرفیت تولید سالانه آن بیش از 6 میلیون تن می باشد که بخش اعظم محصولات شرکت با توجه به موقعیت جغرافیایی کارخانه و نزدیکی به آبهای آزاد، صادر می شود.
این پتروشیمی تنها واحد پتروشیمی در کشور است که زنجیره ارزش کامل محصولات پتروشیمی را در بر می گیرد و احداث این پروژه در عسلویه و تأمین خوراک آن توسط پالایشگاه های پارس جنوبی با حداقل هزینه، باعث افزایش توجیه اقتصادی و قدرت رقابت پذیری محصولات تولیدی شده که این مزیت می تواند به تولید انبوه با حداقل هزینه و دستیابی به سودآوری بیشتر کمک کند و به واسطه توجیه اقتصادی مطلوب و اشتغالزایی قابل قبول، تأثیر به سزایی در محرومیت زدایی از منطقه خواهد داشت.
بر اساس اطلاعات دریافتی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، با راه اندازی فاز نخست پتروشیمی بوشهر با ظرفیت بیش از 4.2 میلیون تن در سال، ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور با احتساب افتتاح مجتمع پتروشیمی کاوه، میاندوآب، لرستان و کیمیای پارس خاورمیانه به بیش از 74 میلیون تن در سال می رسد.
به گفته سخنگوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، “برای اجرای فاز نخست پتروشیمی بوشهر یک میلیارد و 322 میلیون یورو سرمایه گذاری شده که شامل شیرین سازی، تولید متانول، استحصال اتان و سرویس های جانبی بوده و درآمد این طرح، سالانه 370 میلیون یورو می باشد.
محصولات پتروشیمی بوشهر در فاز نخست شامل گوگرد، متانول، متان، اتان، پروپان و بوتان است و علاوه بر اشتغالزایی برای 1500 نفر در راه اندازی آن علاوه بر استفاده از تکنولوژی روز دنیا از توان متخصصان داخلی نیز بهره گرفته شده است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/فاز-یکم-پتروشیمی-بوشهر-با-مشارکت-بانک-های-صنعت-و-معدن-و-توسعه-صادرات-ایران-به-بهره-برداری-رسید.bos