شماره: 508113 تاریخ : 1398/11/29-01:26:19

عقب‌نشینی دوباره قیمت نفت

قیمت نفت تحت تاثیر پیامدهای گسترش ویروس کرونا، پیش‌بینی کاهش تولید ناچیز نفت اوپک بازهم ارزان شد و 1.5 درصد از ارزش خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، قیمت نفت که حالا به نظر می‌رسد تا مشخص شدن تکلیف ویروس کرونا در میانه کانال 50 دلاری جا خوش کرده،‌ امروز هم پایین آمد و حدود یک دلار ارزان شد.

واقعیت اینکه بیشتر کارشناسان بازار نفت معتقدند: کرونا تاثیر خود را بر بازار نفت گذاشته و قیمت‌ها بیش از این کاهش نخواهد داشت اما ادامه تعطیلی و قرنطینه در بخش‌های مختلف چین همچنان می‌تواند باعث کاهش تقاضا و در نتیجه سقوط قیمت‌ها شود.

اوپک نیز که در ابتدای امر حتی پیشنهاد برگزاری نشست فوق‌العاده و کاهش 600 هزار بشکه‌ای تولید را مطرح کرده بود،‌ حالا به نظر می‌رسد با تثبیت نسبی قیمت‌ها،‌ از مواضع قبلی عقب‌نشینی کرده و در خوشبینانه‌ترین حالت مقدار ناچیزی از تولید را از چرخه بازار خارج می‌کند.

بنابر این اکنون قیمت نفت برنت با افتی 1.6 درصدی،‌ به 56 دلار و 73 سنت در هر بشکه رسید. نفت شاخص آمریکا نیز 1.25 درصد پایین آمد تا بر روی قیمت 51 دلار و 40 سنت بایستد.

تحرکات بازار نشان می‌دهد،‌ تا زمانی که تکلیف ویروس کرونا در چین مشخص نشود،‌ قیمت نفت تمایلی به جهش مثبت ندارد و زیر 60 دلار در هر بشکه معامله خواهد شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/عقب‌نشینی-دوباره-قیمت-نفت.bos