شماره: 490592 تاریخ : 1398/06/17-04:00:05

دادستان زنجان تاکید کرد:

عزم جدی قوه قضاییه برای مبارزه با فرار مالیاتی

دادستان زنجان اظهار داشت: عزم جدی قوه قضاییه، مبارزه با فرار مالیاتی و مفاسد اقتصادی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان امور مالیاتی، حجه الاسلام والمسلمین کرمی، دادستان زنجان در دیدار با رضوی، مدیر کل امور مالیاتی استان و مسئولین اداره کل به بررسی و پیگیری امور مربوط به فرار مالیاتی،کارت های بازرگانی، فاکتور های صوری وتراکنش های مشکوک بانکی پرداخته شد.
دادستان زنجان، ضمن ابراز خرسندی از اقدامات موثر اداره کل امور مالیاتی در مبارزه با فرار و جرایم مالیاتی افزود: با عنایت به جایگاه ادارات امور مالیاتی در شرایط حساس کنونی، کارکنان این مجموعه بایدخوش ذوق و پرانگیزه باشند و در جنگ اقتصادی دشمنان، نیازمند تلاش بیشتر برای کاهش مشکلات مردم هستیم.
حجه الاسلام والمسلمین کرمی، مالیات را یکی از ابزارها‏ی مناسب برای رفع مشکلات مردم وکمک به چرخه اقتصادی سالم دانست و گفت: در این میان نقش امور مالیاتی سازنده بوده وهمکاری دادستانی با امور مالیاتی بسیار مثبت خواهد بود.
وی افزود: شایسته است مسئولان دستگاه های اقتصادی با اصلاح فرآیندها و ساختارهای فعلی، فرار مالیاتی را به حداقل رسانده و واحدهای صنفی استان هم می بایست در این موضوع همکاری نمایند و اطلاعات واحدهای صنفی که فرار مالیاتی دارند را در اختیار اداره کل امور مالیاتی استان قراردهند.
دادستان دادسرای عمومی و انقلاب زنجان، با تاکید بر جلسات مشترک با کارشناسان در زمانهای مقرر، موضوع فرار مالیاتی و اجرای ماده 169 قانون مالیات‏ها و تراکنشهای بانکی و کارتهای بازرگانی را از اهم موضوعات اداره کل امورمالیاتی دانست.
در ادامه این دیدار، رضوی، مدیر کل امور مالیاتی زنجان، ضمن تشکر از عنایت و همراهی ویژه دادستان و مرجع قضایی دراستان جهت پیشبرد اهداف نظام مالیاتی اظهار داشت: موفقیت های این اداره کل در نیل به اهداف از پیش تعیین شده به ویژه فرار مالیاتی، کارت های بازرگانی، فاکتور های صوری وتراکنش های مشکوک بانکی ثمره تلاش و همت کارکنان این مجموعه و حمایت های نظام قضایی است.
رضوی در ادامه افزود: هدف ما مبارزه جدی با فرار مالیاتی و شناسایی منابع و پایه های جدید در راستای هوشمندسازی الکترونیکی و گسترش عدالت مالیاتی می باشد که از حالت سنتی خارج شده و به سمت کاملا الکترونیکی حرکت می نماید.
مدیر کل امور مالیاتی زنجان در خاتمه، خواستار همراهی بیشتر دستگاه قضایی در رابطه با موضوع فرار مالیاتی،کارت های بازرگانی، فاکتور های صوری و تراکنش های مشکوک بانکی شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/عزم-جدی-قوه-قضاییه-برای-مبارزه-با-فرار-مالیاتی.bos