شماره: 514676 تاریخ : 1399/03/31-10:25:03

عزم جدی شرکت ملی پست برای ارتقا کیفیت خدمات

معاون فنی و بازرگانی شرکت ملی پست گفت: برنامه های زیادی به منظور ارتقا کیفیت خدمات و تامین هرچه بیشتر رضایت مشتریان در دست اقدام داریم.

به گزارش بانک و صنعتبه نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، حسین غضنفری با اشاره به اینکه بهبود مستمر کیفیت خدمات و سنجش کیفی، دو بال موثر در جلب رضایت مشتریان و توسعه خدمات و حفظ بازارهای موجود و نفوذ در بازارهای جدید است، افزود: تعمیم استفاده از جعبه های پلاستیکی چرخ دار از هشت استان فعلی به تمامی استان ها، یکی از اقدامات مهمی است که امسال در راستای حفظ سلامت مرسولات انجام می شود.

وی بهره گیری از سیستم مکانیزه سورتینگ و حمل و نقل تجزیه و مبادلات تهران را یکی دیگر از برنامه های حوزه فنی برای بهبود کیفیت عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به حجم رو به افزایش ترافیک در حوزه بسته و امانات؛ ضرورت افزایش سرعت انتقال، آماده سازی و تجزیه مرسولات در مراکز اصلی مبادلات به ویژه تجزیه و مبادلات تهران به عنوان بزرگترین هاب پست داخلی کشور، بسیار ضروری به نظر می رسید.

او افزود: به همین دلیل، از سال گذشته برنامه ریزی و انجام تشریفات قانونی لازم برای نصب تجهیزات تخلیه، پردازش و آماده سازی مرسولات توسط حوزه فنی و با همکاری سایر حوزه های شرکت و حمایت مدیرعامل، صورت گرفت که امیدواریم به زودی شاهد بهره گیری از این زیرساخت ها باشیم.

به گفته غضنفری، در گام نخست، اولین دستگاه کانوایر تلسکوپی در این مرکز از چند ماه گذشته نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته که با تکمیل زنجیره انتقال مرسولات و تجهیز این مرکز، ضمن افزایش سرعت پردازش مرسولات، در آینده ای نزدیک شاهد افزایش کیفیت به دلیل کاهش ضریب ضایعات مرسولات در فرآیندهای جابجایی سنتی و بهبود نسبی رضایت مشتریان خواهیم بود.

معاون فنی و بازرگانی استفاده از لیبل های پستی با جنس و ابعاد جدید را از دیگر برنامه های امسال پست به منظور ارتقا کیفیت مرسولات ذکر کرد و گفت: بخشی از مرسولات پستی در واحدهای اجرایی به دلیل کیفیت پایین ملزومات پستی نظیر ریبون و لیبل، در خلال عملیات پستی مخدوش می شد که این موضوع ضمن تاثیر بر سیر مرسولات و تحمیل هزینه های سربار و مضاعف برشبکه پستی؛ شکایت و اعتراض مشتریان را به همراه داشت.

وی افزود: به همین دلیل از سال جاری اصلاح جنس و ابعاد ریبون و لیبل های پستی در واحدهای دولتی و خصوصی در دستور کار قرار گرفته است و با نهایی شدن تشریفات قانونی تامین اقلام مورد نیاز، به زودی شاهد تغییر ابعاد و جنس ریبون و لیبل مرسولات در تمامی واحدهای دولتی و خصوصی خواهیم بود که امیدواریم این راهکار، ضمن کاهش چشمگیر مرسولات دارای بارکد مخدوش، به دلیل چاپ نشانی فرستنده و گیرنده بر روی لیبل و همچنین نحوه جانمایی اطلاعات مندرج بر روی لیبل، کاهش اشتباه تجزیه و نقص نشانی را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح و افزایش خطوط پستی و همکاری با بخش خصوصی در حوزه لجستیک اقدامی دیگر در راستای بهبود کیفیت است، افزود: امسال ضمن راه اندازی خطوط جدید، نسبت به مدیریت خطوط فعلی و اصلاح آنها اقدام و از ظرفیت ناوگان بخش خصوصی بیشتر استفاده خواهد شد.

غضنفری ادامه داد: با تاکید و پیگیری های مدیرعامل، تعداد زیادی وانت و کامیون به منظور بهبود فرآیند رهسپاری و توزیع به زودی وارد شبکه پستی کشور خواهد شد که با این افزایش ظرفیت سیر مرسولات پستی و کیفیت توزیع بسته ها و امانات پستی تغییر محسوسی خواهد داشت.

وی اجرای نظام های کیفی مانند ISO 9001:2015 و کالیبراسیون تجهیزات توزین و به روز رسانی شاخص های کیفی و سنجه های ارزیابی عملکرد استان ها از دیگر برنامه های در دست اجرای شبکه پستی عنوان کردند.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/عزم-جدی-شرکت-ملی-پست-برای-ارتقا-کیفیت-خدمات.bos