شماره: 516453 تاریخ : 1399/05/01-10:31:31

رئیس سازمان امور اراضی:

ظرفیت مناسبی برای صدور اسناد کشاورزان فراهم شده است

رئیس سازمان امور اراضی گفت: براساس تفاهم نامه با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ظرفیت مناسبی برای صدور اسناد کشاورزان که هدف نهایی کاداستر است، فراهم شده است.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا اورنگی در جلسه کارگروه رفع تداخلات که با حضور جمعی از رئیس سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی برخی استان های کشور به صورت آنلاین برگزار شد، افزود: انتظار می رود بعد از صدور رأی کارگروه رفع تداخلات، هر چه سریع تر کاداستر و صدور سند انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در هر جای کشور که منجر به رأی رفع تداخلات شده تثبیت و صدور سند حدنگار انجام شود.

رئیس سازمان امور اراضی گفت: تفاهم نامه ای در این زمینه با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و وزارت راه و شهرسازی تدوین شده است که در آینده نزدیک نهایی و امضا خواهد شد.

اورنگی تصریح کرد: در این بخش توافق شده است که اراضی محدوده و حریم شهرها موضوع ماده 54 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر محسوب شوند.

در این نشست درباره عملکرد استان ها در رفع تداخلات، قوانین و مقررات موازی، مسائل مربوط به تنظیم قراردادهای رفع تداخلات و کاداستر و تأمین اعتبار و طرح مشکلات و ابهامات در اجرای قانون رفع تداخلات بحث و تبادل نظر شد.

گفتنی است؛ جلسه کارگروه رفع تداخلات با حضور رئیس و جمعی از مدیران سازمان امور اراضی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر امور اراضی استان های منطقه سه شامل اصفهان، ایلام، بوشهر، جنوب کرمان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان و یزد، معاون سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و دیگر اعضا به صورت آنلاین برگزار شد.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/ظرفیت-مناسبی-برای-صدور-اسناد-کشاورزان-فراهم-شده-است.bos