شماره: 515972 تاریخ : 1399/04/24-04:38:06

طرح های تکمیلی برای الکترونیکی کردن آزادراه ها نیازمند همکاری مردم

اسلامی در خصوص عدم پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی توسط مردم گفت: طرح های تکمیلی برای الکترونیکی کردن آزادراه ها نیازمند همکاری مردم است.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه مرکز جهادی پیشرفت راه آهن که با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام شد، اعتماد به جوانان را از مسائل حائز اهمیت دانست و گفت: امروز مرکز جهادی پیشرفت راه آهن افتتاح شد، ما شیوه های سنتی که فاصله زیادی با بهره وری داشته و امید به تحول و نوآوری را تشویق نمی کند را نمی پسندیم و سعی می کنیم از این وضعیت خارج و به وضعیت جدید ورود کنیم.

وی با بیان اینکه فناوری های نوظهور مورد توجه قرار می گیرند، افزود: نیروی انسانی از ظرفیت ها و وضعیت مهارتی ارزیابی می شوند و نحوه استفاده حداکثری از توان آن ها برنامه ریزی می شود.

اسلامی با اشاره به تفاهم نامه های امضا شده با بخش خصوصی، اظهار کرد: مخاطرات سفرهای جاده ای، کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی حمل و نقل و نوسازی ناوگان ریلی از نتایج این تفاهم نامه ها است که در قالب ماده 12 قانون رفع موانع تولید و تبصره 18 قانون بودجه سال 98 از محل صرفه جویی مصرف سوخت به نتیجه می رسد و دستیابی به نوسازی دو هزار دستگاه انواع ناوگان ریلی از محل صرفه جویی سوخت از دیگر برنامه های راه آهن است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در حمل و نقل ریلی و احداث سیلوی 350 هزار تنی گفت: با اجرای این قرارداد توزیع کالای اساسی از مبادی ورودی بصورت مکانیزه و بدون دخالت دست انجام می شود.

در ادامه اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص عدم پرداخت الکترونیک عوارض آزادراهی توسط مردم گفت: طرح های تکمیلی برای الکترونیکی کردن آزادراه ها نیازمند همکاری مردم است، در 4 آزادراه پروژه الکترونیکی کردن عوارض را شروع کرده ایم و اگر مردم نسبت به پرداخت الکترونیکی عوارض کم کاری کنند مجبوریم مجددا اخذ دستی عوارض آزادراهی را برگردانیم.

وی افزود: سرمایه گذار نمی تواند اقساط تسهیلات را پرداخت کند، لذا مردم باید نسبت به پرداخت به موقع عوارض الکترونیک اقدام کنند تا در ادامه راه از الکترونیکی کردن عوارض آزادراهی منصرف نشویم.

وزیر راه و شهرسازی در رابطه با آخرین وضعیت نوسازی ناوگان کامیونی اظهار کرد: 5 خرداد ماه ثبت نام را آغاز کرده ایم و تا 10 تیر ثبت نام ها ادامه داشت. موسسات ثبت نام کننده و بخش های متقاضی در حال تشکیل پرونده هستند.

وی ادامه داد: مذاکره با شرکت های سازنده داخلی که تولید کامیون با مشخصات مورد نظر راهداری صورت گرفته است. همچنین با وزارت نفت نیز از محل ماده 12 هماهنگ کرده ایم.

وی در پایان افزود: به محض اینکه قرارداد سه جانبه نوسازی کامیون ها بین بانک های عامل، خودروساز و راهداری آماده شود، اطلاع رسانی می کنیم.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/طرح-های-تکمیلی-برای-الکترونیکی-کردن-ازادراه-ها-نیازمند-همکاری-مردم.bos