شماره: 311743 تاریخ : 1396/09/29-04:10:05

مهندس حاج رسولی ها در گردهمایی مدیران دفاتر حفاظت و بهره برداری :

طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی برای وزارت نیرو یک موضوع حیثیتی است

گردهمایی مدیران دفاتر حفاظت و بهره برداری و مجریان طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با حضور مهندس حاج رسولیها مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب ایران روز چهارشنبه بیست و نهم آذرماه سال جاری در سالن خلیج فارس برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت آب، در ابتدای جلسه مهندس حبیبی معاون حفاظت و بهره برداری ضمن خوشامدگویی به مدعوین بر اهمیت بحث احیاء و تعادل بخشی و حفاظت از منابع آب زیرزمینی تاکید کرد. وی هدف اصلی این جلسه را تبادل نظر و استفاده از تجارب یکدیگر و آگاهی از پیشنهاد ها و راهکارهای سازنده متولیان این موضوع در شرکت ها دانست.

مهندس حبیبی گفت در تمامی گردهمایی های مدیران عامل که به صورت فصلی برگزار می شود موضوع طرح احیاء مطرح بوده و نکات مهم این جلسه نیز در گردهمایی مدیران عامل مطرح خواهد شد. 
در ادامه ، مهندس حاج رسولیها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب گفت این جلسه اولین جلسه ای است که در دولت دوازدهم با مسئولیت وزیر جدید نیرو تشکیل می شود و بحث تعادل بخشی یکی از محورهای اصلی برنامه های ایشان به مجلس شورای اسلامی بوده است. علاوه بر این موضوع تعادل بخشی برای وزارت نیرو یک موضوع حیثیتی شده است و ربطی به تغییر دولت ها ندارد. وی تاکید کرد تغییرات مدیریتی در سطح وزارت نیرو، شرکت مادر و شرکت های آب منطقه ای، خللی در پیگیری و رصد این موضوع پدید نخواهد آورد و انتظار می رود مباحث طرح احیاء و تعادل بخشی با جدیت توسط شرکت ها دنبال شود. 
مهندس حاج رسولیها با اشاره به این که در سال 90 در بند دوم گزارشی که مقام معظم رهبری به دولت ارجاع دادند؛ صیانت از آبهای زیرزمینی مورد تاکید قرار گرفته بود گفت ظرفیت ساختاری و ارتباطی که درمجموع شرکتها ایجاد شده است، نشانگر توجه و اهتمام جدی وزارت نیرو به این کار است. 
حاج رسولیها در خصوص نیروی انسانی گفت : آمار نیروهای شاغل در حفاظت و بهره برداری از متوسط زیر 30 درصد به 39 درصد رسیده و هدف گذاری شرکت مدیریت منابع آب این است که این عدد به 50 درصد برسد.همچنین از حدود 1260 مجوز که به بخش آب داده شد، 635 نیرو درحوزه حفاظت و بهره برداری جذب شده اند. 
وی افزود: اعتبارات بخش حفاظت از 30 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان در سال 96 رسید، هرچند در سالیان اخیر در مقوله تخصیص مشکلاتی گریبانگیر بخش آب شده است. 
مدیر عامل شرکت مدیریت منابع آب گفت: اگر قرار است کاری به نحو احسن انجام شود باید اطلاعات پایه ای خوبی وجود داشته باشد و گزارشی گیری خوبی انجام شود. از اول دی ماه سال جاری ارزیابی از طریق طرح ساماب انجام خواهد و شرکتی که نتواند اطلاعات خود را در طرح ساماب وارد کند قطعاً برنامه ای ندارد. غیر از سیستم متحدالشکل نمی توان به چیز دیگری اتکا کرد و نداشتن آمار پایه برنامه ریزی های ما را خدشه دار می کند. 
حاج رسولیها گفت حتی در انتخاب و انتصاب مدیران عامل، اولین کسی که به عنوان جایگزین بررسی می شود، معاون حفاظت وبهره برداری است. 
وی در پایان سخنان خود به حساسیت دکتر اردکانیان بر بحث تعادل بخشی تاکیدکرد و گفت اعتقاد ایشان و بدنه آب کشور این است که ظرفیت و مشارکت مردمی باید پیگیری شود. 
در ادامه جلسه مشاور پروژه گزارشی از عملکرد شرکت ها در خصوص طرح احیاء و تعادل بخشی ارائه کرد و 8 نفر از مدیران استان ها نیز گزارشی از عملکرد خود در این زمینه ارائه نمودند و جلسه با پرسش و پاسخ پایان یافت. 


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/طرح-احیا-و-تعادل-بخشی-منابع-اب-زیر-زمینی-برای-وزارت-نیرو-یک-موضوع-حیثیتی-است.bos