شماره: 348270 تاریخ : 1397/02/16-02:31:43

با هدف حمایت از شرکت های دانش بنیان صورت گرفت ؛

طراحی و بومی سازی دستگاه آشکارساز گاز قابل اشتعال در شرکت پالایش گازشهید هاشمی نژاد

مسئول آنالایزر و سیستم اعلام حریق و نشتی گاز شرکت پالایش گازشهید هاشمی نژاد از طراحی و بومی سازی دستگاه آشکارساز گاز قابل اشتعال در این مجتمع خبرداد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، جواد عاقلی با اعلام این خبر افزود: با توجه به اهمیتِ شناسایی نشتِ گازهای قابل اشتعال و انفجار در تاسیسات گازی این مجتمع و استفاده از این تجهیزات درسیستم های اعلام و اطفاء حریق، بومی سازی این دستگاه توسط کارشناسان پالایشگاه صورت گرفت.

وی با بیان اینکه طرح بومی سازی آشکار سازهای گاز با هدف کاهش وابستگی به محصولات خارجی صورت گرفته است، اظهارداشت: از دیگر اهداف اجرای این طرح تسهیل و تسریع در دریافت قطعات یدکی، کمک به تولید، اشتغال داخلی و حمایت از شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار گرفته است.
عاقلی تاکید کرد: در ساخت آشکار سازها از جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا باسنسورهای الکترواپتیکی مادون قرمز بهره گیری شده است.
مسوول آنالایزر و سیستم اعلام حریق پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد بیان داشت: برای ساخت و تست های کارگاهی این دستگاه از سوی کارشناسان این مجتمع گازی یک سال زمان صرف شده و هم اکنون این تجهیز در واحدهای عملیاتی پالایشگاه نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی همچنین گفت: ارزش تقریبی سنسورهای گاز مادون قرمز استفاده شده دراین مجتمع گازی، بالغ بر 9 میلیارد و 100 میلیون ریال است.
عاقلی با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال " حمایت از کالای ایرانی " نام گذاری شده است تاکید کرد: استفاده از تجهیزات صنعتی ساخت داخل با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان بومی با رویکرد تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، از مهم ترین اولویت های واحد ابزاردقیقِ این مجتمع گازی در سال 97 است.


URL: https://www.bankosanat.ir:443/News/طراحی-و-بومی-سازی-دستگاه-اشکارساز-گاز-قابل-اشتعال-در-شرکت-پالایش-گازشهید-هاشمی-نژاد.bos